16 Eylül 2013 Pazartesi

Tablet dağıtımı

Hangi okullara tablet bilgisayar dağıtımı yapılacağını öğrenmek isteyenler SON DAKİKA! 

Erken Budist etik daha fazlasını içeren listeleri fazla emirleri ve ilgili bölüme etik eğitimi eightfold soylu bir yolu; diğer bir deyişle, Budist etik indirgenemez sağ eylem (çekimser öldürme, hırsızlık, yalan söyleme), doğru konuşma (çekimser yanlış, bölücü, sert ve gereksiz konuşma)ve right livelihood (çekimser meslekler zarar veren canlılar). Bunun yanı sıra bedensel ve sözlü eylemler, Pāli Nikāyas tartışmak çeşitli zihinsel eylemler, düşünceler de dahil olmak üzere, güdülenme, duygular ve perspektifler. Aslında, bu da zihinsel eylemler etik ana konusunu oluşturmaktadır Buda'nın öğretim.


Erken Budist etik kapsayan tüm manevi yolu, yani, bedensel, sözel ve zihinsel eylemler. Faktörlerin eightfold ile ilgili soylu bir yolu bilgelik ve konsantrasyon (sağdan görünüm, doğru niyet, hak çaba, sağ konsantrasyon, sağ mindfulness) ilgili farklı zihinsel eylemler. Dönem "right" (sammā) bu bağlamda, tam tersi anlamına gelmez "yanlış," daha ziyade "mükemmel" ya da "tam bir;" gösterir ve en iyi veya en etkili hareketleri ulaşmak için kurtuluş. Bu, ancak sona erdiği anlamına gelmez Buda en mükemmel şekli savunucuları etik davranış tüm onun üç büyük vazifesi olacak.


Erken Budist etik gradualist var bu anlamda, farklı, çeşitli pratik yolu ile birkaç derece bağlılık; tüm öğrencileri Budist etik uygulamaları beklenmektedir aynı yoğunlukta. Rahipler ve rahibeler daha atması gerekiyordu emirleri ve daha fazla zaman ayırmaları ruhsal uygulamaların daha hane halkına. Ancak, tam bir manastır kodu (prātimoka) daha sonra bulunan bu gibi Vinaya edebiyat görünmüyor Pāli Nikāyas. En kapsamlı formülasyonu erken Budist etik, muhtemelen ortak manastır öğrencileri ve insanlar yatıyordu, wired koyu ya da on zararlı eylem ve bunların karşısında, parlak ya da ten sağlıklı eylemler: üç bedensel eylemler (çekimser öldürme, hırsızlık, cinsel suistimal), dört sözlü eylemler (çekimser yanlış, bölücü, sert ve gereksiz konuşma), zihinsel işlemleri ve ağaç (çekimser covetousness, kötü niyeti, görüş ve dogmatik).


Buddha Pāli Nikāyas tanımlar eylem açısından niyeti ile ve / veya kemoterapi (cetanā): "Bu niyeti, rahipler, dediğim eylem. Sahip amaçlanan, birisi vasıtasıyla görür beden, konuşma ve zihin" (A.İİİ.415). Bu Pāli Nikāyas define zararlı kökleri (akusala) eylemler olarak açgözlülük (lobha), isteksizlik (dosa)ve sanrı (moha). Tersine, kökleri sağlıklı eylemler karşıt zihinsel olarak tanımlanmıştır birleşik devletleri (M.İ.47). Bazı alimler bu iki tanım sonucuna Budist etik bir niyet ya da etik bir ajan-tabanlı formu erdem etiği. Yani, göre bu alimler, Buddha, Pāli Nikāyas, sadece ajan niyeti belirlemek ya da motivasyon iyilik eylemler. Bu yorumu ancak, cevapsızdır tarafından birçok metinleri Pāli Nikāyas nerede iyi ve kötü eylemlerinc hangi okullara tablet dağıtılacak tartışılır herhangi bir atıfta bulunmadan veya altında yatan niyeti motivasyon aracı. Sonuç olarak, çok daha kapsamlı bir şekilde hesap anlar niyeti olmadığını belirleyen tek faktör olarak iyilik eylemleri olarak değil; aksine imkanı durumu, konuşma için gerekli bir koşul eylem hakkında manevi anlamda. Olmadan niyet veya seçenek yoktur etik eylem. Benzer şekilde, motivasyon, bir süre merkez ahlaki faktör Budist etik, ne tek faktör ne de her zaman en önemli faktör belirlemek için iyilik eylemler. Budist etik anlayış olarak endişe ile sadece üç köklerini sağlıklı değil tam olarak yakalamak nefes ahlaki kaygı, Pāli Nikāyas (Vélez de Cea 2004b).


Temel ahlaki yasaya göre evrenin erken Budizm ne halk denir "karma yasası": iyi eylemler iyi sonuçları üretmek, ve kötü eylemler kötü sonuçlara neden. Sonuçları istemli eylemler olabilir yaşanır bu hayat veya sonraki yaşıyor. Ancak her şey bizim deneyim nedeniyle geçmiş eylemler, fiziksel görünüşü, karakteri, yaşam süresi ve refah, hedef ve yeniden doğuş etkisinde olduğuna inanılan geçmiş eylemler. Ancak bu etkinin, ile karıştırılmamalıdır, kadercilik, reddedilen bir konumda yer Pāli Nikāyas. İçin her zaman yer vardır azaltıcı ve hatta olumsuz sonuçları ortadan kaldırılması geçmiş eylemler ile yeni volitions mevcut. Yani, geçmiş karma dikte etmez bizim durum: hür irade varlığını ve değiştirme imkanı çıkmaz bizim her zaman kabul edilir. Orada edecek klima ve diğer zihinsel faktörler hiç zor, ama determinizm.

Ortak bir itiraz erken Budist etik nasıl olabilir hür irade ve sorumluluk olmadan kalıcı bir öz olduğunu transmigrates aracılığıyla yaşıyor. Yoksa öz, ajan kim eylemleri? Kim deneyim sonuçları eylemleri? Kişi bu hayatta bir eylem gerçekleştirir aynı kişi o eylemin sonuçlarına deneyimleri gelecekteki bir hayat? O farklı bir insan mısınız? Buda gördüğü bu soruların hatalı müritleri, birşeyleri açıklamak için eğitilmiş ve sebepleri ile durumu (S.İİ.61ff; S.İİ.13ff)). Diğer bir tabirle, Buda havarilerinden süreçleri açıklamak doktrini ile bağımlı doğan, kaçınmalıdırlar açıklamalar kullanan ve kişisel bir yaklaşımla onları uç eternalism ve nihilizm. Ahlaki bir ajan değil madde-daha ziyade öz beş agregalar, dinamik ve bağımlı-işlem sözleşmelerinden doğan-öz kim, bir ateş gibi bir nehir ya da suyu, her zaman değişiyor ve henüz bazı düzeyde süreklilik.


En yaygın yorumlara erken Budist etik doğa manzarası ajan ya bir form tabanlı erdem etiği olarak veya sofistike bir tür consequentialism. Endişe ekimi erdem için kesinlikle erken Budizm yaygın, iç ve besbelli ruhsal durum ya da altta yatan motivasyon eylemleri belirlemek için son derece önemlidir genel iyilik eylemlerin gelişmiş uygulayıcıları için en önemli faktör. Benzer şekilde, sonuçlarından endişe eylemleri olsun olmasın, neden mutluluk ya da acı kendi kendini ve diğerlerini de sarıp kuşatandır Pāli Nikāyas. Ancak, iyilik eylemlerin Pāli Nikāyas bağlı değildir sadece iyilik ya da motivasyonları iyilik ya da geri kalmadı. Saygı ve statü, görev, gözetilmesi, kuralları ve emirleri yanı sıra gerçek iyilik, belirli dış bedensel ve sözlü eylemler eşit olarak değerlendirilmesi için gerekli en az iyilik belirli eylemleri. Beri temelleri doğru eylem Pāli Nikāyas vardır indirgenemez için kapsayıcı bir ilke, kriter değer veya iyilik, erken Budist etik çoğulcu bir metaethical anlamda. Verilen eşsiz kombinasyonu deontolojik, sonuçsalcı, etik ve erdem trendleri bulundu Pāli Nikāyas, erken Budist etik anlaşılmalıdır olarak kendi açısından bakıldığında bir sui generis normatif teori inassimilable Batı etik gelenekler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder