9 Eylül 2013 Pazartesi

Mühendislik

son dakika flaş haber
Aksine Brahmanic dogmatizm, Buddha Pāli Nikāyas iddia etmedim her şeyi bilen (M.İ.482); aslında, diye önerdi karşı eleştirel bir tutum tüm bilgi kaynakları. İçinde Majjhima Nikāya (İİ.170-1), Buda zorluklar Brahmins kabul eden kutsal Vedik inanç üzerinden (saddhā) ve sözlü gelenek (anussava); karşılaştırır körü körüne takip edenler ve kutsal geleneği doğrudan gerek kalmadan ona iman etsinler ve ne bilgi "kör bir dosya erkekler her temas sonraki ilk olarak görmüyor, bir görmüyor orta ve son bir görmüyor." Buda de uyarıyor Brahmins karşı bilgiye dayalı likeability veya duygusal eğim (ruci), yansıma nedenlerle (ākāraparivitakka)ve dikkate teorileri (diṭṭhinijjhānakkhanti). Bu beş bilginin kaynakları doğru ya da yanlış olabilir; yani sağlamaz kesin gerekçesiyle iddia dogmatik, "sadece bu doğruysa, bunun dışında her şey yanlıştır."

Dogmatik iddiaları gerçeği tekelinde değildi Brahmins. İçinde Majjhima Nikāya (İ.178), Buda kullanır benzetme fil ayak izi soru için dogmatik bildirimleri onun hakkında, onun öğretileri ve havarileri: ya davet ediyor takipçileri eleştirel mevcut bütün delilleri araştırmak (farklı türleri fil ayak izleri ve işaretleri olmadan) kadar bildikleri ve kendileri için görmek (doğrudan algı fil açık). Bu Pāli Nikāyas birçok hekimin de śramanas tutanlar dogmatik görüş ve sonuç olarak katılan ısıtmalı doktriner anlaşmazlıklar. Çatışma dogmatik manzaralı sık olarak tanımlanıyor "manzaralı bir mühendislik tamamlama çalılık, bir vahşi hayat manzarası, eğilme görüş, bir kararsızlık görüş, bir zincir vuracakmış görünümler. Bu kuşatılmış acı, sıkıntı, umutsuzluk, ve ateş ile karakterize, sebep olmaz ve hayal kırıklığının, dispassion, durdurulması için, barış için, daha fazla bilgi için, enlightentment, Nibbāna" (M.İ.485).

Kamu yaygındı ve tartışmalar muhtemelen prestij kazanmak için iyi bir yoldur ve dönüştürür. Herhangi bir tanınmış veya Brahman śramana vardı sadece ikna edici konuşma yeteneği aynı zamanda kapasite için iyi savunuyorlar. Rasyonel argüman önemli bir rol oynadı haklı ve doktrinler kaçınarak yenilgi tartışma, dönüşüm ima eden diğer öğretim bulunuyor. Tarihte Buda çok var gibi görünüyor, bu tartışmaların dejenere diyalektik savaşlar saptırılmış ve ruhsal uygulama led için oryantasyon bozukluğu, öfke ve hayal kırıklığı. Ancak Buddha Pāli Nikāyas kullanır muhakeme konumlarını meşrulaştırmak için tartışmaları ve konuşmaları ile diğerlerinin kendisine etmemektedir dogmatik eki doktrinleri kendi ulkesi (bkz : benzetme sal, M.İ.135), ve onun öğretilerini kullanımı uğruna başkalarını eleştirerek ve tartışmaları kazanmak için (M.İ.132).

Aksine bazı şüphelerini śramanas, Buddha Pāli Nikāyas alır net duruşları etik ve ruhsal sorunları, reddeder ve varlığını ne sağ görünümleri (M.İ.46-63) ne de bazı şeyleri bilme imkanı oldukları gibi (yathābhūtaṃ). Önlem amacıyla şüphecilik, Buda tavsiyem, Kālāma insanlar "gitmek değil sözlü gelenek, arkaya tarafından müritler, söylenti, içerik tarafından kutsal kitabın, mantıksal tutarlılık tarafından çıkarım, üzerinde yansıma ile bir sebep teorileri dikkate alınarak, görünüşü, bir öğretmene saygı ile." Bunun yerine, Buda önerir şeyler bilmek için kendini kriter nihai olarak karara bağlamak arasında çelişkili iddialar gerçeği (A.İ.189).

Ne zaman kişisel deneyimi olmayan birisi için kullanılabilir, Buddha Pāli Nikāyas dikkate alınarak ne öneriyor övdü, bilge ya da sansürlü olarak hesaplamak için bir yöntem aşağıdaki faydaları belirli görüşler tartışılmaz denir öğretimi (apaṇṇakadhamma), bazı açılardan benzer Pascal ' ın otomatik oyunu durdurur. Göre tartışılmaz öğretim, inanmak daha iyi olurdu belli doktrinleri üretirler, çünkü diğerlerinden daha fazla avantaj. Örneğin olsa bile, ölümden sonra hayat yoktur ve eğer iyi eylemler iyi sonuçları üretmek değil, hala ahlaki bir kişi tarafından bu hayatta, övülmeye layık olandır hüküm ve hikmet sahibi, oysa ahlaksız kişi censured toplum tarafından. Ancak, ölümden sonra hayat varsa ve iyi aksiyon üretmek mutlu sonuçları, ahlaklı insan bu hayatta, övülmeye layık olandır, ve o öldükten sonra cennete gider. Aksine, ahlaksız kişi censured bu hayatta ve ölümden sonra o cehenneme gider (M.İ.403). Bu nedenle, inanmak daha iyidir ahlaki eylemleri iyi sonuçları üretmek bile sahip değiliz karma ve kişisel deneyimi, yeniden doğuş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder