6 Eylül 2013 Cuma

LPG ZAM

Birçok yönden, Etik Belirsizlik (1947) devam ediyor ilk olarak geliştirilen temalar Pyrrhus et Cinéas. Beauvoir inanmaya devam ediyor ve bu durum varoluşun hiç gerek yoktur ki biz varız ve önceden belirlenmiş yapar.tasarrufların böyle bir insan özü veya değer ölçüleri. Özellikle önem Beauvoir açıklamaktadır üzerine insan özgürlüğü fikir özgürlüğü gerektirir olmak için diğerleri tarafından gerçekleştirildi. Rağmen Beauvoir tam olarak memnun değildi Etik Belirsizlik kalır bir kanıtıdır onu uzun süredir endişe ile özgürlük, baskı, zor ve sorumluluk olarak derinliği onun felsefi anlayış ve felsefe tarihi kendi benzersiz katkılar.

O bu eseri ile başlar trajik durumu ileri sürerek, insani durumlar deneyimleri, onun kendiliğinden bir özgürlük dahili sürücü tarafından ezilmiş dış weight of the world. İnsan varlığının, o savunuyor, her zaman belirsiz bir katkısıdır iç özgürlük için transcend verili koşullar dünya ve dünyanın ağırlığı kendisi de getirir bir şekilde bize ve bizim kontrolümüz dışında değil bizim kendi seçeceği bir avukat. Sipariş için bize yaşamak için etik sonra, biz gunumuzde bu belirsizlik yerine kaçmaya çalışın.

İçinde Sartrean hüküm, o kurar her hangi bir sorun yok gibidir onların inkar etmek istiyor paradoksal olarak öz hiçlik tarafından sıkı olmak arzusuyla, nesnel anlamda; bir proje başarısızlığa mahkumdur ve kötü niyetle. Birçok yönden, Beauvoir görevi tarif varoluşçu dönüşüm bahsetti tarafından Sartre içinde Varlık ve Hiçlik ertelemişti kadar çok sonraları, eksik onun girişimi Cahiers Pour une Morale. İçin Beauvoir, varoluşçu bir dönüşüm için bize izin verir canlı otantik kavşağında özgürlük ve facticity. Bunun için bizim yürüttüğümüz özgürlük getiren projelerle ortaya kendiliğinden bir seçimdir. Buna ek olarak, biter ve hedeflerini eylemleri asla kullanılmamalıdır olarak ayarlanmış absolutes, ayrı biz kim onları seçin. Bu anlamda, Beauvoir sınır koymaktadır özgürlük. Özgür olmak için değil yapmak için lisans-si olmak özgür düşünsün istiyor. Aksine, özgür olmayı gerektirir bilinçli bu varsayım aracılığıyla özgürlük seçilen projeler ile her an. Anlamı böylece eylemler değil verilen bazı dış kaynaktan değerleri (de ki, Allah'a, kilise, devlet, bizim aile vb.), ama bu kadar spontan mevcut bunları seçerken yasası. Her birey olmalıdır olumlu onun farz proje (bu ister bir roman yazmak, üniversiteden mezun, kurtaracakları bir mahkeme salonunda, vb.) ve kaçmaya çalışmayın tarafından özgürlük gibi hedefe içine kaçan içine statik bir nesne. Böylece, biz sadece ölçüde etik ilkelere uygun davranma olarak kilo kabul edersek, bizim seçimler ve sonuçları ve bizim temel sorumlulukları, ontolojik özgürlük. Olarak Beauvoir bize, "kendini kontrol etmeye ahlaki ve kendini özgür olacak bir ve aynı karar."

Hakiki insan olma böylece tanımıyor herhangi bir yabancı mutlak değil bilinçli ve aktif kişi tarafından seçildi onu ya da kendini. Bu fikir belki de en çok görülen Beauvoir Hegel eleştirisi kateden bu metin. Her ne kadar Hegel'in tek filozof değil o kiminle diyalog kurma (o adresleri Kant, Marx, Descartes, Sartre ve, de) temsil ettiği felsefi kristalizasyon arzusundan kaçmak için insan kendi özgürlüğünü içine dalarak bir dış mutlak. Böylece Hegel, Beauvoir için, ayarlar "Mutlak bir Konu" olan gerçekleşme sadece tarihin sonu geliyor, böylece haklı kurban sayısız bireylerin kendi amansız takip mükemmellik. Bunun gibi, Hegel'in Mutlak bir soyutlama temsil eder hakikati olarak alınan varoluşun yok etmek yerine korur bireysel insan hayatını oluşturan bu. Sadece bir felsefe olan değerleri özgürlüğü her bireyin mevcut yerleşmesini etik. Felsefe gibi bu Hegel, Kant, Marx ve hangi ayrıcalığı üzerine inşa edildiği evrensel gerekli düşüklüğü ve özellikle bunun gibi, olamaz otantik etik sistemleri. Beauvoir taleplere karşı, bu filozofları mutlak, o varoluşçuluk kucaklar çokluğuna beton, özellikle insan enmeshed kendi benzersiz durumlar ve kendi projelerini yapan.

Ancak, Beauvoir da empatik egzistansiyalist etik olmasına karşın onadı kutsallığını bireylerin, birey her zaman bir topluluk içinde yer alan ve gibi, ayrı varolanlar mutlaka birbirlerine bağlanır. O her savunuyor kurumsal bir dünyada ifade edilir tarafından doldurulur ve böylece etkileyen diğer insan vesilesiyle, hz. O savunur bu pozisyonda geri dönerek bir fikir değindi Pyrrhus et Cinéas ve daha tam olarak gelişmediğinden Etik biri şu , bireysel projeler düşüş yoksa kendileri üzerine ötekiler projelerimiz kesişen ve sonuç olarak kim taşıyacak eylemler bizim ötesinde abd uzay ve zaman içinde.

Sipariş konum karmaşıklığı göstermek için özgürlük, Beauvoir ile bize sunuyor önemli öğelerinden biri büyüme, kalkınma ve özgürlük Etik Belirsizlik. Çoğu filozoflar ile yaptıkları tartışmalar başlar tam yetişkin bir, rasyonel insan varlığı, yalnızca yetişkin endişeleri felsefi sorgulama. Ancak, Beauvoir bir analizini içermektedir çocukluk savunuyor olan o olacaktır, ya özgürlük, zamanla geliştirilmiştir. Böylece, çocuğun ahlaki olarak kabul edilmez çünkü o bir bağlantısı yoksa geçmiş ya da gelecekteki eylem ve anlaşılabilir olarak unfolding zamanla. Buna ek olarak, durumun çocuğun içine ne bize bir bakış verir Beauvoir çağırır tutum ciddiyete değerleri verilmektedir, seçilmiş değil. Aslında, bunun nedeni her kişinin bir zamanlar bir çocukta o en sık görülen ciddi bir tavırla kötü niyet.

Açıklayan çeşitli şekillerde olan varolanlar kaçmak onların özgürlük ve sorumluluk, Beauvoir katalogları asılsız bir dizi farklı tutumlar, çeşitli formları bütün besinleri bir uçuş özgürlük. Çocuğu olarak ne ahlaki ne de ahlaksız, ilk gerçek kategori ve kötü niyet oluşur "sub-man" kim, can sıkıntısı ve tembellik, kısıtlayan hareketi orijinal doğallık onun reddi özgürlük. Bu tehlikeli bir tutum yaşamak için bile çünkü alt adam reddeder özgürlük, olur o faydalı bir piyon tarafından işe alınacak "serious man" hayata geçirmek için acımasız, ahlaksız ve şiddet içermeyen eylem. Ciddi ortak tavır çünkü adam gibi o uçuş somutlaştırır arzu eder ki bütün varolanlar paylaşmak için yaptıkları tespit özgürlük nesnel, standart dış. Ciddi adam onadı mutlak ve mutlak değerler veya ona kendi astları özgürlük. Nesne ciddi tutum içine birleştirmeye çalışır kendisi önemli değil-olabilir, askerin, genel, Şöhret için aktris, Güç siyasetçi için neler önemlidir şu ki, kendi içine kaybolur. Ama Beauvoir gibi anlattı zaten, tüm eylem anlamını kaybeder değilse iradeli özgürlükten, kurma özgürlüğü olarak hedefi. Böylece adam ciddi nihai örneğidir çünkü kötü niyet aramak yerine özgürlüğü kucaklamak için, o kaybetmek istiyor içine harici bir idol. Tüm varolanlar kurmak için cazip değerleri ciddiyet (de ki, örneğin, bir iddia ederek "cumhuriyet" veya "liberal" sanki bu takma yapılmış tüm "şeylerin" bize tanımlanmış anlamda gerekli herhangi bir temel) anlam verecek biçimde hayatlarını. Ama tutum ciddiyet doğurur, insanın zorbalık ve baskıya zaman "Neden" telaffuz edilir mi daha önemli olanlar oluşturmaktadır.

Diğer kötü niyetli tutumları arasında "nihilist" bir tutum kaynaklanan hayal kırıklığına ciddiyet kendisini geri döndü. Zaman genel anlar ki bir askeri false ıdol haklı çıkarmaz ki o'nun varlığını, o nihilist bir hale gelebilir ve inkar dünyanın herhangi bir anlamı vardır. Nihilist olmak istediği hiçbir şey yapmamak değil aksine insan gerçekliği özgürlük için Beauvoir. Ancak, nihilist değildir otantik bir seçim değil çünkü o assert hiçlik özgürlük duygusu içinde, ama inkar anlamında. Ancak anma diğer ilginç tavırlar kötü niyet (gibi "demoniacal adam" ve "tutkulu adam") son tutumu önem tutumdur "maceraperest." Maceracı ilginç, çünkü o kadar yakın otantik bir ahlaki duruş. Disdaining ciddiyet ve değerlerini nihilizm, maceraperest onu ya da kendini atar içine yaşam seçer ve kendi iyiliği için eylem. Ama maceracı umurunda için sadece kendi özgürlük ve projeler, şekillendirir ve böylece bir bencil ve zalim potansiyel olarak tutum. Maceraperest bir eğilim gösterir hizalamak için onu ya da kendini kim ile ihsan edecektir güç, keyif ve zafer. Ve çoğu olanların bu tür hediyeler ihsan, yoksa insanlığın selameti, onların ana endişe.

Biri Beauvoir en büyük başarıları Etik Belirsizlik bulunduğunda onu durum analizleri ve mystification. Erken Sartre, durumu (veya facticity) sadece getiren aşan spontan dalgalanma özgürlük. Durum kesinlikle bir sınırı, ama bir sınırı-to-be-aştı. Beauvoir, ancak, bazı durumları tanır öyle ki onlar basit olamaz aşılır olarak hizmet ama sıkı ve neredeyse aşılmaz inhibitörleri eylem. Örneğin, o bize orada ezilen halklar gibi köleler ve yaşayan birçok kadın var çocuksu bir dünyanın hangi değerler, gümrük, tanrıların ve kanunların kendilerine verilen olmadan serbestçe seçilmiş. Onların durumu olasılığı olarak tanımlanır aşkınlık, ama uygulanmasıyla ilgili kurum ve dış güç odaklarının. Çünkü güç sarf onların üzerine, onların sınırlamalar, pek çok durumda, çünkü aşan bilinse bile değildir. Onların bu durumu, başka bir deyişle, doğal görünüyor dünyanın düzeni. Böylece köle ve kadın hayretler içine çok inanan tarafından atanmış doğa. Olarak Beauvoir açıklar, çünkü karşı isyan edemez doğa, ezen ikna ezilen, kendi durumlarının ne olduğunu böyledir, çünkü onlar, doğal olarak alt veya kölece. Bu şekilde, ezen mystifies ezilen tutarak onları cahil onların özgürlük, böylece onları engelliyor ayaklanıyor. Beauvoir haklı olarak bir işaret olduğunu iddia edemez, sadece olanlar şaşırtan ya ezilen yaşıyoruz kötü niyetle. Biz sadece bu bireylerin eylemlerini yargılamak gibi kendi içinden çıkan durum.

Sadece otantik ahlaki bir tutum olduğunu anlar özgürlüğünü kendi özgürlüğü gerektirir diğerleri. Tek başına hareket etmek veya başkaları için endişe olmadan serbest kalmayacak. lpg zam Olarak Beauvoir açıklıyor, "Hiçbir proje tanımlanabilir kendi girişim dışında başka projeler var" dedi. Böylece eğer benim proje diğerleri ile kesişiyor köledir-ya da tam anlamıyla aracılığıyla veya mystification-ben de gerçekten özgür değilim. Dahası, etmezsem aktif bir şekilde yardım etmeye ücretsiz olmayanlar, ben onların zulüm karışmış.

Bu kitabın yazıldığı Dünya Savaşı'ndan sonra, bu şaşırtıcı değildir Beauvoir ile de alakadar olurdu sorular ve baskıdan kurtuluş ve etik sorumluluğu bize her birbirlerine. Açıkçası o bulur tutum önde gelen bir ciddiyet suçlu milliyetçilik hareketlerinin Nazizm gibi insanları yönetmek olan bir davaya inanarak olarak mutlak ve sorgulanamaz komut, zorlu sayısız insan kurban. Beauvoir bize yalvarır ki biz asla hatırlamak için bir Neden tercih ve nihai bir insan mutlaka bu yorumu haklı çıkarır. Bu anlamda, Beauvoir teşvik etmek varoluşsal bir iddia etiği gerçekliği bireysel projeler ve kurban korurken, bu projelerin büyük fedakarlıklar ve anlamı sadece oluşan bir topluluk ile bireylerin geçmiş, şimdiki zaman ve gelecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder