21 Eylül 2013 Cumartesi

2014 KPSS Son Dakika

Zaman özlem yangınları, isteksizlik, cehalet ve sönmüş şu anda aydınlanma, agrega dildiği kavrama eksikliği nedeniyle. Bu bozulmasıyla nirvana-kutta yakalamak (saupādisesa-nibbāna)veya sonraki bir geleneği koyar, nirvana zihinsel defilements (kilesa-parinibbāna). İfadesi 'kalan kavrayabilen' anlamına gelir beş agregalar kurtarılmış varlıklar, sonra yaşamaya devam eden aydınlanma olmadan ama olumsuz ruh durumları.

Agrega kurtarılmış varlıklar gerçekleştirmek ve kendi fonksiyonları gibi agregalar herkesten, onlar ihtiyar, hasta olsun, ve tabi hoş ve nahoş hisler ölüm kadar. Arasındaki fark aydınlanmamış ve aydınlanmış varlık olduğunu aydınlanmış varlıklar yanıt duyumları özlem olmadan veya hoşlanmama, ve daha yüksek bilgisine gerçek doğasını beş agrega.

Tanımı nirvana geri kalan olmadan (anupādisesa-nibbāna) görünen (38) diyor sadece kurtarılmış olmanın "şimdi ve burada yaşanan bütün sorunların olmadan, büyü [bir başka terim için açgözlü], soğutmalı olacak (sīta)." Since "tüm" tanımlanır Pāli Nikāyas olarak onların altı six senses ve nesneleri (S.İV.15), açıklayan bir 2014 KPSS başvuru tarihleri başka yoludur bireysel psikofiziksel deneyim ya beş agregalar "ifadesi, yaşanan bütün sorunların" gelir ne olur agregalar kurtarılmış varlıklardır. Beri (38) açıkça ifade kullanır "burada ve şimdi" (idheva), sonucuna ulaşmak imkansız gibi görünüyor tanımı nirvana geri kalan olmadan bir şey söylemek için tasarlanmıştır nirvana hakkında agregalar, veya ölüm ötesinde. Daha doğrusu (38) açıklar nirvana agrega ve ölüm anında: onlar olacak artık yeniden doğuş tabi olacaklar ve soğutmalı, sakin, huzur bulamazsınız. Soru: peki bu barış veya serinlik gerektirecektir? Sonra ne olur nirvana agrega? Yok zihni aydınlanmış varlıklar hayatta sonsuza dek mutlu? Yok kurtarılmış olmanın ötesinde var ölüm ya da değil?

Bu sorular sol belirlenmemiş (avyākata) tarafından, Buddha Pāli Nikāyas. On sorular, Pāli Nikāyas olup olmadığını soruyorlar (1) dünya ebedidir; (2) dünya sonsuz değildir; (3) dünya sonsuzdur; (4) dünya sınırlıdır; (5), ruhun ve Bedenin bir şey; (6) Beden ve ruh olmak üzere iki farklı şeyler; (7) Bir kurtarılmış olmanın (tathāgata) ölümden sonra var; (8) kurtarılmış Bir varlık (tathāgata) ölümden sonra yok; (9) kurtarılmış Bir varlık (tathāgata) var ve her ikisi de ölümden sonra yok; (10) kurtarılmış Bir varlık (tathāgata) ne var ne yok ölümden sonra. Sanskritçe Budist metinler on manzaralı haline ondört son iki ekleyerek olanaklarını tetralema (A ve B iki, ne A ne de B) dünya hakkında sorular.

Ne yazık ki çabuk cevap arayanlar için, Buddha Pāli Nikāyas sağlamaz basit bir bu sorulardan herhangi birine evet veya hayır yanıtı. Zaman Buda kurtarılmış olup olmadığını sordu ve var olma, yok, her ikisi veya hiçbiri, o sets bu soruları bir kenara söyleyerek (1) o değil, bu tür görüşlere sahip (2) sorular bırakmıştır belirsiz, ve (3) geçerli değildir sorular (na upeti). İlk iki cevap için de kullanılır sorulara yanıt zamansal ve mekansal finitude edilemez veya dünya ve kimlik veya ruh ve beden arasındaki fark. Sadece üçüncü tür sorulara verilen cevap hakkında kurtarılmış varlıklar ölümden sonra.

Sunumların çoğu erken Budizm yorumlamak bu üç cevaplarını olarak Buda beliğ bir sessizlik metafizik hakkında sorular nedeniyle genelde pragmatik nedenlerden dolayı, yani, soruları dan aktarma ve ruhsal uygulama için elverişli değildir acılardan kurtuluş. Süre cevaplar için pragmatik nedenlerden dolayı Buda inkar edilemez, onları anlamak yanlış olduğu gibi sessizlik metafizik hakkında sorular. Aslında, Buddha Pāli Nikāyas adresi yok birçok metafizik konular ile onun öğretilerini kendinden olmayan ve bağımlı olarak uygulanacaktır.

Cevaplar Buda belirlenmemiş soruları pragmatik nedenlerden dolayı değil sadece bağlı ama aynı zamanda metafiziksel sebepleri: aşağıdaki sorular tutarsız doktrinleri ile kendinden olmayan ve bağımlı yüzünden doğan zannettikleri bir varlığı kalıcı ve bağımsız bir benlik, bir öz ya sonlu ya da sonsuz, aynı veya farklı vücut, mevcut veya mevcut olmayan öldükten sonra. Ayrıca pragmatik ve metafizik nedenleri vardır bilişsel ve duyuşsal cevaplar için nedenler budaması: belirlenmemiş soruları cehalete dayalı doğası hakkında beş agrega ve özlem ya da ölümsüz bir varlığı veya inexistence. Soruları ifadeleri, 'kimlik manzaralı,' diğer bir deyişle, bunlar acı sorunun bir parçası. Soruları da yanıtlayan olurdu değil doğrudan yarayıp: evet bir cevap olurdu daha fazla teşvik için özlem ölümsüz yol açtı varlığı ve eternalist görünümler ve bir cevap yok olurdu kışkırtıldı daha fazla karışıklığa yol açtı ve nihilist görüşleri (S.İV.400-1).

Durumunda belirlenmemiş hakkında sorular, kurtarılmış olmanın da vardır apophatic nedenlerle cevap vermek için "geçerli değildir." Buddha Pāli Nikāyas göstermektedir inapplicability soruların benzetme ile yangın sönmüş: mantıklı değil tıpkı sormak yön konusunda bir sönmüş ateş gitti, durumu hakkında sormak için uygunsuz olduğunu kurtarılmış olmanın ötesinde ölüm: "yakılan ateş, yakıt bağımlılığını çim ve yapışır. Ne zaman kadar kullanılan, almazsa başka yakıt, yakıt olmadan olmanın, o olarak düşündük söndürüldü. Benzer şekilde, terkedilmiş, aydınlanmış bir varlık beş agrega tarafından hangi biri belki de onu tarif...o babil'den hesaplaşma açısından beş agregalar, o derin, ölçülemez, okyanus gibi dipsiz" (M.İ.487-8).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder