9 Eylül 2013 Pazartesi

Altın Son

Süre Buda'nın görünüm manevi yolu geleneksel olarak tarif uç arasında bir orta yol rahatına ve kendini mortification, Buda'nın epistemoloji olarak yorumlanabilir uç arasında bir orta yol dogmatizm ve şüphecilik.

Aşırı öncelikle dogmatizm temsil Pāli Nikāyas tarafından Brahmanism. Brahmanism oldu törensel bir dine inanmış ilahi vahiy Vedalar, düşünce ait bir kast ile belirlendi doğum ve performans odaklı kıldı. Kurban ilgili okunuşu ilahiler alınan Vedalar ritüel ve birçok durumda hayvanların öldürülmesi.

Ritüel kurban sunulurdu Gods (tanrıların için Budizm) karşılığında refah, sağlık, koruma, oğulları, uzun yaşam ve ölümsüzlük. Sadece erkek en yüksek kast üyeleri, papaza ait bir kast Brahmins, profesyonel göze olabilir ciddi çalışma alanı üç Vedas (atharva Veda yoktu, ya da eğer o var, bu henüz hiçbir alakasının olmadığını Brahmanic geleneği). Çünkü yalnızca Brahmins biliyordu üç Vedalar, sadece onlar-ebil okuduğun için gerekli ilahiler düzgün altın yorumları kurban ritüeli gerçekleştirmek. Hem kurban ritüeli ve toplumsal etik kast sisteminin bir ifadesi olarak görülürken, kozmik düzen (Dharma) muhafaza etmenin ve gerekli gördüğü sırada.
Epistemologically konuşma, Brahmanism vurguladı bilgi üçlü Vedalar ve dogmatik inanç içeriğine karşı tılıç, "antik Brahmanic ilahiler koruna gelmiş aracılığıyla sözlü olarak iletilen ve kutsal koleksiyonları, Brahmins gelmek kesin yargılara: 'Sadece bu doğruysa, bunun dışında her şey yanlıştır' " (M.İİ.169).

Aşırı şüphecilik Pāli) temsil Nikāyas bazı üyeleri tarafından Śramanic hareketi oluşuyordu çok grup ve manevi arayanlar dolaşıp filozoflar. Sanskritçe bir kelime olan "śramana" anlamına gelen "gayret edenler," ifade eder ve muhtemelen yapanlar için manevi bir disiplin gerektiren bireysel çaba, sadece başkaları tarafından yapılan ritüeller. Olabilmek için śramana feragat etmek gerekliydi aile reisi gibi bir hayat içine girin ve seyyar bir hayatın gerektirdiği gözetilmesi bekarlık ve basit bir hayat adamış ruhsal gelişim. En śramanas ormanlarda yaşamış ya da tenha yerlerde köy köy dolaşıp nerede onlar vaaz ve sadaka alınan exchange.

Bu Śramanic hareketi açısından son derece farklı öğreti ve uygulamaları. En śramanas iman ücretsiz olarak da etki edecek ahlaki davranış ve manevi uygulamaları ulaşmak için kurtuluş döngüsü reincarnations. Ancak, bir azınlık vardı śramanas varlığını inkar eden sonra yaşama, özgür iradesini, kullanışlılığı ve etik davranış diğer ruhsal uygulamalar. Muhtemelen bu iki karşıt bir tepki olarak bakımlardan, bazı śramanas kuşkucu tavır benimsedi inkar olasılığı bu tür konular hakkında bilgi. Kuşkucular tarafından açıklanan olarak Buda soruları yanıtlayan kaçırma tarafından (D.İ.58-9), çekici ve sözlü kıvranma, yılanbalığı-kıvranma (amarāvikkhepa): "ı don't say da bu böyle. Ve ben bu böyle söyleme. Ve ben söyleme sakın aksini gösteriyor. Ve söyleme ben bu kadar değil. Ve ben söylemiyorum değildir bu yüzden" (M.I. 521).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder