2 Eylül 2013 Pazartesi

Kaçak

1. Ortaçağ ve Geçerli Anlayışları Özgür İrade
İlk bakışta karşın görünüyor olabilir yani, ortaçağ filozofları ile ilgili olduğunu, çoğu aynı sorunlar faiz bugün filozoflar. Mevcut tartışma eylem üzerinde duruluyor özgür irade konu: ister hür irade ile uyumlu determinizm nedensellik ilişkisi özgür irade ve ahlaki sorumluluğudur. Ortaçağ düşünürleri bu konuların pek çoğu da tartışıldı; örneğin, kabul ettikleri ortak bir sezgi bir sürece özgürce davranır, bir ahlaki açıdan sorumlu tutulamaz için ne yaptığını. Ama onların yapısını sık sık tartışma zorlaştırır tanımak için ne ölçüde onların da ilgilendiriyor benzer sapma ve güncel tartışmalar. Düşünürler ortaçağın başlarında tartışılan insan eylem ve özgürlük bağlamında daha geniş teolojik kaygıları gibi kötülük problemi veya Güz etkilerini, yani ilk günahı insan vesilesiyle, hz. Ortaçağda olarak ilerlediğinde, daha fazla ilgilenmeye alimler doğasını tartışırken kendi iyiliği için özgürlük dışında, özellikle teolojik sorunları hangi özgür irade önemli bir parçasını oluşturur çözüm önerileri. Böylece, tartışmalar özgür irade ile bütünleşik hale risalelerin büyük insan psikolojisi. Bu demek değil ki daha sonra teorisyenleri bu ilgi kaybetti teolojik sorunları; yerine ile ilgili tartışmalar iki konu birbirinden ayrışmış oldu ve ayrık soruşturma konuları.

Ortaçağ filozofları sorusunu sormadı özgür irade ile uyumlu olduğunu nedensel determinizm değil, çünkü onlar anlamadı sonuçları çünkü neden ve etki ya yoktu onlar bilimsel bir dünya kavramı. Kabul etmediler düzenliliklerin dünya ve anlaşılır etkilerini mekanistik bir dünya görüşüdür. Onlar bu soruyu sormadı çünkü onlar konumunu kabul özgürlüğünün insan eylemi ile uyumsuz determinizm kaçak dizisi nedensellik ve inandıkları için aslında insanın özgürce hareket yapmak, en azından bazı vesilelerle. Böylece içinde bulunulan şartlar, onlar özgürlükçüler insan özgürlüğü hakkında. Öne sürdüler önemlisi; insanı diğer hayvanlardan farklıdır ve oluşturma geri kalanı. İnsan, rahat hareket edemiyorlar sahip çünkü rasyonel kapasiteleri, eksik olan diğer hayvanlar. Rasyonel kapasiteleri etkinleştirmek için, insanın serbestçe hareket çünkü bu kapasiteleri önemsiz düzeydedir. Nasıl bu maddeden arınma kapasiteleri etkinleştirmek insan, rahat hareket edemiyorlar? Bağımsız değişken, kabaca şöyledir: dünyada her şey maddeden yapılmış ve böylece maddi veya bedeni. Maddi şeyler, özel kanunları tarafından yönetilen ve böylece belirli faaliyetleri için belirlenir. Eğer insanlar tamamen malzeme, sonra da eylemleri de belirlenecek ve onlar özgürce hareket etmemesi. Ama çünkü kapasiteleri hakkında getiren eylem doğada önemsiz olan ve dolayısıyla, fiziksel yasalar ile yönetilmediğini, eylemler sonucunda ortaya çıktı ve bu kapasiteleri olacak uncoerced, normal şartlar altında en az. Göre ortaçağ hesapları özgürlük, daha sonra, özgürlük ile uyumsuz determinizm nedensellik (rağmen ortaçağ filozoflarının olmaz ifade noktası bu hüküm). Çünkü bu konuda herkes aynı fikirde, ortaçağ hesapları sonra özgürlük girişimi soruyu cevaplamak için "insan nasıl olur da serbestçe hareket edebiliyoruz?" Bu sorunun cevabı oldukça çekişmeli oldu.

Bütün ortaçağ kuramcılar insan olduğunu kabul etmelerini sağlayan bir ruhu var gerçekleştirdikleri eylemleri gerçekleştirir. Dönemi olarak ilerledi, insan psikolojisi kuramları gittikçe büyüdü, ancak ayrıntı bile en erken teorileri, özellikle iki kapasiteleri çarpıyordu: akıl ve irade. Akıl insanoğlunun, kavrayabilirler. Kalacak insan motivasyon kapasiteli kapasite yaptıklarımızı bize taşır. İradesine bağlıdır akıl tanımlamak için eylem alternatif olarak ne mümkün ve arzu edilen bir durumdur. Bunun temelinde bu entelektüel cognized alternatifler ki seçer. Ortaçağ kuramcılar insan olduğunu kabul düşünen ve hareket eden, ancak fazilet akıl ve sömürüsüz bir sahip olacak bir şey, insanların ne yapmaları mümkün. Konuşma hakkında ne düşünüyor veya ne akıl irade yok bir tür steno için ne gereğince, bireyleri bu kapasiteleri ışığında ortak bir teoride insan psikolojisi, ortaçağ tartışma üzerine ortalanmış insan olup olmadığını serbestçe hareket öncelikle kendi iradeleri erdem erdem veya akılla onların. Anlaşmazlığa düşenler, kesin bir özgürlüğün öncelikle bir fonksiyonu olarak bilinir akıl intellectualists iddia edenler ise özgürlük öncelikle bir fonksiyonu olarak bilinir olacak voluntarists, gelen latince kelime için olacak, voluntas.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder