28 Eylül 2013 Cumartesi

Kurban Son Dakika

Hadot ilk kitabı, Plotinus, ya da Sadeliği Vizyon, 1963 yılında yayımlanmıştır. Bu resimdede onun meyvelerini filoloji, son on yılda eğitim ve onun farklı bakış açısı üzerine antik felsefe yazıları. Kitap başlık olarak görevlendirildi bir dizi çalışma yaşamları üzerinde veya psychobiographies, ünlü yazarlar. Hadot başlar ilgili güçlüklerin altını çizerek bir biyografisini yazmaya çalışıyorum hakkında bir düşünür ki, hayatı biz çok az tanıklık (PSV 77-78), kim kızardı bile sahip olduğu portresini yaptı, bütün felsefe ve kimin ayırdı aşkınlık onun sıradan, bedensel kendini dönüştüren bir heykeltıraş kurban fiyatları istanbul gibi taş üstünde taş olan o işleri (PSV 21; Enneads I.6, 9). Hadot da yapmama konusunda temkinli, daha sonra onun dilediği gibi Aurelius ile ilgili yazıları (5a) anlaması için çalışırken herhangi bir biyografik veya psikolojik anlayışı yazarın hakkında bir çalışma gibi Plotinus' Enneads, kimin modları savunarak, ve birçok kimin görüntüleri ve konuşma rakamlar değildir", spontan: [ama] tarafından dayatılan geleneksel ve metinlere ait yorumladı üzerine" Platonik mirası olan Plotinus mirasçı oldu (PSV 17).

Bunu dedi, Plotinus, veya Görme basitliğine (PSV) önemlisi beklediğini birçok Hadot, daha sonraları tartışmaları ilkçağ felsefesi. Hadot bizi söyler otobiyografik röportajlar Bugünkü tek Başına Mutluluk Bizim o genç bir adam olarak, o geçirmiş bir çeşit mistik deneyim (PH 5-6). Bu şekillendiren bir deneyim oldu Hadot ilk kendi bilimsel araştırma, birkaç dahil olmak üzere ilk fransızca makaleler Wittgenstein'in felsefesi, yaptığı sürekli ve ilgi "üniter deneyim." Bu, tartışmasız, altında yatan şahit olur Hadot tekrarlanan, merkez iddia klasik felsefeleri köklendirilmiştir belirli paradigmatik deneyimleri varoluş (4b). Her durumda, Hadot savunuyor; PSV ünlü Neoplatonic metafiziğini Bir tek Fikir, hem de dünya-ruhunun soyut değil, salt teorik, uhrevi genellikle inşaat olarak sunulmuştur. Daha doğrusu, Hadot iddiaları Plotinos' Enneads dili metafizik "ifade etmek için kullanılır içsel bir deneyim. Tüm bu seviyeleri gerçeklik haline düzeyleri iç yaşam, düzeyleri kendilik" (PSV 27). İçin Hadot, Plotinus " metafizik söylem animasyonlu bir "temel ama inexpressible deneyim." Bu ne kazandırır, yaptığı işi "benzersiz, eşsiz ve yeri doldurulamaz makamı" rağmen Plotinos' açık ve bariz bir şekilde atıf devralınan Platonik ve mecazların bağımsız değişkenler (PSV 19). İçin Hadot, Plotinos' sistemi çekirdek etrafında döner, varoluşsal olmadığı, insan kimliğinin iddia gayri kabili rücu olarak ayrılmış, onun ebedi model, aşkın Bir veya İyi. Nitekim yükseklikte felsefe dalgın tırmanış, denir biz supra-bu İyi bir entelektüel kimlik: "Biz daha sonra bu haline ebedi öz, biz çok etkilendi, anlatılmaz güzellik . . . kendimizi tanımak, ilahi Düşüncenin kendisinden" (PSV 27). Tek geçit otobiyografik Enneads, Hadot notları içerir Plotinos' bu konuda tanıklık mistik birliği ("ı ilahi ile Biri haline, kurmak ve ben kendimi o" (Enneads IV 8, 1 4), bu tür içeriği olan filozof çizilir merak "nasıl oluyor da şimdi aşağı gelmem gerektiğini ve nasıl oldu ruhuma hiç mümkün olacak şekilde gelmek içinde bedenim . . ." (Enneads IV 8, 1, 8-9; PSV 25).

İçinde Hadot ilgili daha sonraki yazılarından, Plotinos' felsefi söylem ayrı olamaz, daha ziyade köklü, manevi biyografi kendisi filozof. Nitekim, PSV zaten şekilde vurguluyor klasik antikite, kesinlikle imparatorluk dönemi Plotinus, felsefe dahil bir dönüşüm çağrısı bireylerin yaşam yolu': bir "dönüşüm çekerek," uzak "boşuna kaygılar ve endişeler abartılı" (PSV 30-31). Felsefi master Plotinus gibi, bu ayar, daha az oldu bir profesör veya öğretmen modları biz tanıyacağını, daha manevi bir kılavuz. İçinde Hadot sözlerini: "o öğütlenen onun ücretleri dönüşüm ve ardından onun yönettiği yeni dönüştürür. . . . yollarını bilgelik. O bir ruhsal danışman" (PSV 75-6). Yine de, Porfir raporları bile Plotinus elde etmeyi başardı kendini mistik birliği Biri ile, ya da İyi, sadece altı yıl içinde dört kez Porfir oldu yüksek lisans okulu Roma. Filozof en kendini hazırlamak ve onun ücretleri için sonuçta böyle pasif, alıcı veya deneyimleri, İyi ile birlik (karşılaştırmak PSV 55-56). Kendini hazırlamak için araçlar oldu uygulaması yoluyla ruhsal egzersizler diyet gibi (ve diğer) formları ascesis (PSV 82) ve dalgın uygulamaların düzenli. Bundan daha fazlası, PSV situates Plotinos' sonradan ahlaki kaygıları ile meşgul, yetiştirilmesi ve erdemleri merhamet, nezaket, sadelik ve başkalarına saygı tür bir parçası olarak sürekli yenilenen çaba filozof, onun arasında geçicidir, mistik deneyimler, yüksek dikkatli olmaya devam İyi o contemplatively ip uçlarını yakaladığımı (PSV 65, 86).

Tüm Hadot yatakları coşku Plotinos' felsefe, ancak, PSV sonunda bir değerlendirme modern dünyanın kaçınılmaz mesafelerine Plotinos' düşünce ve deneyim. Hadot mesafeleri kendini Plotinos' olumsuz değerlendirme bedensel varlığını ve kendisinin de görüntüler dikkat verdiği desteği tasavvuf gerekçe göstererek, şüpheci iddiaları Marksizm ve psikanaliz hakkında itiraf mistisizm, bunu dikkate yaşamış bir mystification veya şaşırtmaca gerçeği (PSV 112-113). Hadot daha sonra hatırlayın, sonra kitap yazmaya bir ay içinde dönen ve hayatın olağan m.sinan kendi esrarengiz deneyimi: ". . . görme sıradan millet all around me fırıncılık, ben . . . izlenim vardı yaşamış bir ay içinde başka bir dünya, dünyamız tamamen yabancı, ve bu daha kötü-tamamen gerçek dışı ve hatta unlivable." Hadot iş 1965'den sonra giderek uzaklaşmış Neoplatonism, özellikle olgu da mistisizm, genel, çalışmaları ve ıraksak antik felsefe okullarının, özellikle Helenistik ve Roma veya imparatorluk, eras.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder