7 Eylül 2013 Cumartesi

Japonya Tokyo

1967 yılında, Beauvoir başladı anıtsal bir çalışma ve aynı türün kalibrelik İkinci Cins. La Vieillesse (Yaş Geliyor, 1970) ile bir araya geldi anlık kritik başarı. İkinci Cins alınmıştı ile çok kesimden önemli düşmanlığı ile karşı karşıya olmak istemeyen hoş olmayan bir eleştirisi kendi cinsiyetçi ve baskıcı kadınlara yönelik tutumların; Yaş Geliyor ancak, olumlu karşılandı oldu olmasına rağmen çok eleştiriler toplumun önyargıları diğerine karşı ezilen grubu: yaşlılar. Bu yapıttır korku alır yaş kültürel bir olgu olarak istiyor ve sesini duyurmak için bir susturuldu ve nefret sınıf insan vesilesiyle, hz. Dışarı bağlama uğradığı haksızlıklara karşı eski, Beauvoir başarıyla komplike bir sorun hepsi çok basitleştirilmiş. Örneğin, o notları bağlı olarak kişinin iş ya da sınıf, yaşlılık daha geç veya erken gelebilir. Olanlar maddi olarak daha avantajlı gelemez iyi bir ilaç, beslenme ve egzersiz, ve böylece çok daha uzun yaşamak ve yaş daha hızlı, daha bir yaşlı madenci olan 50. Buna ek olarak, o uyarilar, karmaşık felsefi yaş arasındaki bağlantı ve yoksulluk ve yaş ve insanlıktan.

Olduktan ile yapılır İkinci Cins, Beauvoir konusu yaklaşımlar Yaş Geliyor çeşitli açılardan dahil olmak üzere biyolojik, antropolojik, tarihi ve sosyolojik. Buna ek olarak, araştırıyor sorusu yaş perspektifinden yaşayan, yaşlı insan olmak ile ilgili olarak, bedenini, zaman ve dış dünya. Tıpkı ile İkinci Cins, daha sonra bu çalışma iki kitap ayrılmıştır, ilk ele alındığı "yaşlılık Görüldüğü gibi Olmadan" ikinci, "Varlık-in-the-Dünya." Beauvoir açıklar motivasyon için onu bu bölünme Giriş nerede o yazar, "Her insan bir durum dışarıdan bakıldığında olabilir-seen from the point of view of an yabancı-veya içinden kadarıyla, öznenin ve aynı zamanda ondan daha üstün." Desteklemeye devam inancını temel belirsizlik varoluşun her zaman üstünde oturur çelişkidir immanence ve aşkınlık, nesnellik ve öznellik, Beauvoir davranır yaş konusu 2020 olimpiyatları japonya tokyo hem nesnesi olarak kültürel-tarihsel bilgi olarak ve ilk elden deneyimi yaşadığı yaşlı kişiler.

Ne onun sonucuna varıyor soruşturma deneyim, korku ve stigma yaşlılık süreci olduğunu bile yaşlanma ve gerilemenin kaçınılmaz bir ölüm içine, varoluşsal bir olgu olanlar için insanoğluna yaşayacak kadar uzun o, bizim için hiçbir zorunluluk yoktur nefret yaşlı toplumun bireyleri. 

Orada belirli bir kabulü yaş korkusu hissettim çünkü çoğu kişi tarafından ironik olarak duruyor karşısında daha fazla hayat daha ölüm yok. Ancak, bu yaşlı talep değil sadece kendilerini istifa veya ölümü beklediğini genç üyeleri için toplum olarak onları tedavi etmek için görünmez sınıf. Daha doğrusu, Beauvoir savunuyor; gerçek varoluşçu moda yaşlılık bir zaman kalmış olmalı yaratıcı ve anlamlı projeleri ve diğerleri ile ilişkileri. Bunun anlamı, her şeyden önce, eski bir zaman şartı; sıkıntı, ama bir zaman sürekli siyasi ve sosyal bir bilimdir. Bu bir yönlendirme değişikliği gerektirir arasında kendilerini yaşlı ve bir bütün olarak toplum içinde hangi dönüştürmesi gerekir onun fikrini sadece değerli bir kişi bulundukları sürece karlı. Bunun yerine, her iki birey, aile ve toplumun bir kişinin fark etmesi gerekiyor değer yatıyor onun insanlığa olan etkilenmez yaş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder