9 Eylül 2013 Pazartesi

Milli Piyango Son Dakika

Bazı yorumlamışlardır Buda tavsiyesi Kālāma insanlar olarak ikonoklast bir ret gelenek ve inanç. Ancak, bu adalet küçük Pāli Nikāyas, burada Buda bir parçası olduğu söyleniyor, uzun ve saygıdeğer bir geleneğe geçmiş Budalar, nerede ve ilk Brahmins tarafından övgüyle bazen kendi hazretleri. Buda saygı gösterir, pek çok geleneksel inanç ve uygulamaları erkanıyla, reddeder ancak bu o kadar da haksız, gereksiz acı veya elverişli kişinin kendisi ve başkaları için.

İnanç ve Buda, onun öğretileri ve havarileri, saygın, Pāli Nikāyas: birinci beş faktörler çabalıyor (M.İİ.95-6), ve uygulama için gerekli bir koşul manevi yolu (M.İİİ.33). Budist inancın, ancak, koşulsuz değil veya uç ve kendisini daha ziyade bir araç olduğu konusunda doğrudan bilgiye dayalı olmalı, eleştirel bir inceleme tarafından desteklenen bir sebep ve sonunda doğrulandı veya köklü görme (dassanamūlikā) (M.İ.320).

Başka bir yaygın yorum tavsiyeler, Kālāmas için olmasıdır Buddha Pāli Nikāyas sadece kişisel deneyim güvenilir bilgi sağlar. Ancak, bu yanıltıcı çünkü benzeşen ve çıkarımsal mantık yürütme tarafından yaygın olarak kullanılmaktadır ve Buda öğrencilerine olduğu kadar başkalarına da öğretmek, tartışmalara ile non-Budistler. Benzer şekilde, felsefi, analitik veya meditasyon ulaşılması için yaygın bir uygulamadır kurtuluş akıl yoluyla. Kişisel deneyimi, başka milli piyango sonuçları 9 eylül bilgi demektir olmaktır eleştirel bir yaklaşımla incelenmiştir. Durumu hariç Buda ve kurtarılmış varlıklar, kişisel deneyim hep kusurlu tarafından duyuşsal ve bilişsel önyargılar.

Bu Pāli Nikāyas ilk izlenim verebilir onaylayarak naif bir form veya doğrudan gerçekçilik: yani Buda düşünüyor ve havarileri aynen biz dünya varsaymanız. Doğru olsa da, Pāli Nikāyas söz konusu değil sağduyu nesneler arasında bağlantı ilim ve dış dünya, vardır bazı metinler destek olabilecek bir phenomenalist okuma. Örneğin, Buda gibi dünyanın tanımlar six senses (olağan hislerin beş artı zihin) ve bunların ilgili nesneleri (S.İV.95), veya six senses olarak, nesneleri altı ve bilinç altı tür ortaya çıkan bağımlılık onları (S.İV.39-40).
Burada, epistemolojisi Buda özel bir biçimi gerçekçilik izin veren için hem de gerçekliği algılama ve doğrudan bu yapılar daha az gerçekleşti. Sadece Buda ve kurtarılmış varlıklar dünyayı algılayış doğrudan eder; yani bakın Dharma, olan düzenlilik ve istikrar varlığını bağımsız olarak kalır Buda (S.İİ.25). Aydınlanmamış varlıklar, diğer taraftan, dünyayı görmek vasıtasıyla dolaylı olarak bir peçe negatif duygu ve hatalı görüşlerin. Bazı metinlerde kadar ileri gitmek öneririz the world ıs not sadece dolaylı olarak görülen, ancak oldukça o kelimenin tam anlamıyla tarafından inşa edilen bizim duygusal fıkra hükmü uygulanmaz. Örneğin, Majjhima Nikāya (İ.111), Buda açıkça "ne hisseder, algılayan" (Yaṃ vedeti, taṃ sañjānāti). Yani, bizim oluşturduğu bilgi duygularımızı. Etkisi duyguları bizim bilmenin yolları da olabilir olayla oniki-link zinciri bağımlı olarak uygulanacaktır anlatan doğan ve acı bırakma. İkinci link, saṅkhāra veya oluşumları, şartlar neticesinde ortaya çıkışı üçüncü halkası, bilinç. Terim saṅkhāra anlamı "bir araya getirmek" connoting yapıcı rolü zihinsel faktörler bu kategoriye girer, birçoğu duyuşsal doğada.

Benzer şekilde, Buddha Pāli Nikāyas diyor ki "ile ne vardır bir zihinsel inşa edilen kök nedeni olarak (Yaṃ papañceti tato nidānaṃ), algıları, kavramları ve [daha fazla] zihinsel yapılar (papañcasaññāsaṅkhā) kuşatılmış bir adam ile ilgili olarak geçmiş, gelecek ve şu an formlar...sesler...kokularını...tatlar...tangibles...zihin-nesneleri cognizable tarafından göz kulak...... dil...burun...beden...mind" (M.İ.111-112). Yani, bilgi aydınlanmamış varlıklar vardır papañca veya zihinsel yapılar gibi, onun temel nedeni. Kelime papañca teknik bir terimdir olduğu anlamına gelmektedir çeşitlendirme veya nükleer silahların yayılmasını önleme; eğilimini ifade eder aydınlanmamış, zihinleri inşa veya imal kavramlar için elverişli acı, özellikle özcü ve ego ile ilgili kavramlar gibi "ben" ve "benim," kavramlar yol açan çeşitli olumsuz ruh durumları gibi özlem, kibir ve dogmatik öz hakkında görüş (Ñāṇananda 1971).

Çünkü bu tam da bizim deneyimlerimizi ve bilişsel etkin şekilde çalışmalarını sürdürmektedir klimalı ki Buddha Pāli Nikāyas savunucuları eleştirel bir yaklaşım doğru tüm bilgi kaynakları da dahil olmak üzere kişisel deneyim. Hatta yüce deneyimleri türetilen meditasyon dikkatle analiz edilmelidir neden olabilir, çünkü doğası hakkında yanlış görüşler, benlik, dünya ve yaşamdan sonra. Epistemolojik bilmek için ideal ötesinde şeyler doğrudan zihinsel yapılar (papañca), hangi öngörür "tranquilization tüm zihinsel oluşumları" (sabbasaṅkhārasamatha).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder