21 Eylül 2013 Cumartesi

Fenerbahçe Elazığspor son dakika

Üç şekilde olabilir yorumlara benzetme sönmüş ateş: (1) serbest varlıkların artık yok ölüm ötesinde (2) serbest varlıkların mevcut gizemli bir dipsiz şekilde ölümün ötesinde (3) Buda konusunda sessiz hem de kurtarılmış olmanın ve nirvana ölümden sonra. İlk yorumu görünüyor verilen en mantıklı sonuç Buda'nın acı ve ontoloji doktrini olmayan kendine. Ancak, nihilist yorumu yapar Budist uygulama ve anlamsız çelişmektedir burada Buda metinleri eleştirir öğretileri götürmeyen ve ruhsal uygulama gibi materyalizm ve determinizm (M.İ.401ff). Ama daha da önemlisi, nihilist yorumu şiddetle reddedilmiştir Pāli Nikāyas: "As ı am not olarak ilan etmiyorum, ben de öyle olmuştur baselessly, boşuna, yanlış, yanlış ve yanlış tarafından bazı zahitleri ve brahmins şöyle ifade ediyor: 'çileci Gotama [Buda hidayetle yoldan yol açar; o öğretir yok edilmesini, yok edilmesini, imha varolan bir varlık' "(M.İ.140).

İkinci yorum görünür, bazı olarak şunlardan Buda'nın yadsınamaz yanıt nihilist onun öğretilerinin okuma: beri Buda reddeder nihilizm, o şekilde kabul varlığı ebedi kurtarılmış varlıklar, ya fenerbahçe elazığspor canlı izle da en az varlığı ebedi nirvana. İçin eternalist tercümanlar, metinleri Pāli Nikāyas hakkında konuşan ve aşkınlık ineffability kurtarılmış olan insanlar ve nirvana olarak anlaşılabilir onların varlığını ima veya sonra ölüm ötesinde.

Orada birkaç eternalist okumalar, Buda'nın düşünce. Daha önce de belirttiğimiz yaygın: doktrinin non-self sadece bildiren beş agrega gerçek benlik değildir, ve aşkın tarifsiz etki nirvana. Ancak, orada eternalist yorumların içinde Budizm çok. Yani, yorumlarla vardır nominal tutarlı doktrini ile kendinden olmayan ama yine de bir şey söz olarak ebediyen mevcut: ya aklın, insanlar ya da kurtarılmış nirvana. Örneğin, Theravāda genellikle Budistler bkz : nirvana olarak kendinden olmayan, ama aynı zamanda bir koşulsuz olarak (asaṃkhata) ve ölümsüz (amata) gerçeklik. Buradaki varsayım, nadiren de olsa ifade vardır ki kurtarılmış varlıklar sonsuza dek yaşamak nirvana duygusu olmadan "ben" ve "benim" olan bir kavrama sınırının çok ötesinde aşkın devlet aydınlanmamış olan varlıklardır. Başka bir eternalist yorumumuz Dalai Lama'nın kim, aşağıdaki yorumu standart Tibetli Budistlerin iddia eder Buda ders vermemiştir durdurulması tüm toplamalar ama sadece kontamine agrega. Yani kirlenmemiş agregalar kurtarılmış varlıklar var olmaya devam ölüm ötesinde ayrı ayrı olsa da geçici olarak görülüyorlar, bağımlı işletilmesine yönelik olmayan, kendi halinde ve boş zati varlığı (Dalai budist Rahip 1975:27). Benzer şekilde, Peter Harvey anlar nirvana olarak özverili ve objectless bilinç durumu beş farklı agrega var sırasında geçici olarak yaşam ve ölüm ötesinde ebedi olarak (1995: 186-7).

Sorun ile eternalist yorumlara ile çelişiyor olmasıdır ne Pāli Nikāyas açıkça söylemek hakkında doğru yol alırız " kurtarılmış varlıklar, sınırlarını dil, içerik, Buda'nın öğretileri, ve bağımlı olarak ortaya çıkan uç arasında bir orta yol eternalism ve annihilationism. (S.İİİ.110ff), Sāriputta, Buda'nın önde gelen isa öğrencisi doktriner konularda, kurtarılmış olduğunu açıklıyor varlıklar düşünülmelidir olarak ne yok ne de ölümden sonra var olduğu olmadan beş agrega.

(D.İİ.63-4) Buda bilinç olduğunu açıkça ortaya koyuyor ve zihniyet-önemlilik, yani beş agregalar, sınırları tayin (adhivacana), dil (nirutti), bilişsel süreçler (viññatti), ve anlayış (paññā). Buna göre, (D.İİ.68) Buda yetersiz olduğunu söylüyor, devlet de kurtarılmış olmanın ölümden sonra var, yoksa, her iki veya hiçbiri. Bu okuma ile doğrulanır (Sn 1076): "ölçek (erzak) Yoktur (pamāṇa) (kimse dışarı gitti, bu hangi [diğerleri] konuşmak olabilir (vajju) ona yok. Zaman her şeyi kaldırılmış, sonra tüm yolları konuşma (vādapathā) de kaldırılır."

Verilen Buda'nın anlayış sınırlarını dil ve anlayış Pāli Nikāyas, şaşırtıcı değildir cevapladı suçlama öğretim imha varlıklar diyerek, "eskiden ve şimdi sadece öğretmek acı ve acı bırakma." Beri Buda ötesinde bir şey öğretmiyor ölüm anında acı bırakma, yani sınırlarını aşan, dil ve anlayış, yanlış olduğu suçluyorlar öğretim imha varlıklardır. Benzer şekilde, belirten kurtarılmış varlıklar mevcut gizemli bir şekilde ölümden sonra dört ötesinde olanaklar varlığı mantıksal (non-existence), hem ya da ne, açıkça reddedilir (S.İİİ.118-9) ve (S.İV.384), burada bir kez daha Buda sonucuna yapar o sadece bilinen acı ve acı bırakma.

Eğer eternalist yorumu doğru olsaydı, gereksiz olurdu Buda için, Pāli Nikāyas koymak için çok büyük önem ve öğretimi konusunda bağımlı olarak uygulanacaktır. Neden bağımlı kaynaklanan tanımlanabilir (S.İİ.17) olarak sağdan görünüm olarak ve uç arasında orta yol eternalism ve annihilationism eğer şuurun, gerçek olduğunu kurtarılmış, insanlar ya da koşulsuz nirvana ebediyen var? Eğer bilerek ve görerek bağımlı olarak uygulanacaktır önleyen birisi hakkında spekülasyon kalıcı bir öz geçmiş ve gelecek (M.İ.265), neden olur Buda hakkında birşey öğretmek ebedi varlığı, insanların ve kurtarılmış nirvana?

Önlemek için söz konusu getirdiği çelişkiler eternalist okumaları Pāli Nikāyas, tüm metinler hakkında nirvana bilinci ve kurtarılmış varlıklar atıf olarak anlaşılacaktır bu hayat veya ölüm anı, asla bilinç ya da bazı gizemli ölüm ötesinde bir etki alanı oluşur. Yok beri metinler hakkında nirvana ve kurtarılmış varlıklar bulundu Pāli Nikāyas bakın açıkça kendi ölüm ötesinde ebedi varlığı, Buda ben yorumlamak mutlak olarak nirvana hakkında sessiz ve kurtarılmış ölüm ötesinde varlıklar (Vélez de Cea 2004a). Başka bir deyişle, hiçbir şey ne Pāli Nikāyas demek sınırları ötesinde dil ve anlayış, içeriği ötesinde Buda'nın öğretileri, bağımlı ve ötesinde arasında orta yolu olarak ortaya çıkan eternalism ve annihilationism.

Odaklanmak yerine, nirvana ve kurtarılmış varlıklar ölüm ötesinde, Buddha Pāli Nikāyas vurguluyor bağımlı olarak uygulanacaktır dört vakıf ve uygulamalarını dikkatlilik. Bağımlı doğan engellemek için düşünülmüştür hakkında görüş ve bağımsız kalıcı bir öz geçmiş ve gelecek (M.İ.265; M.İİİ.196ff), temelleri ve dört dikkatlilik söyleniyor öğretti doğrusu bu görüşler, yok etmek (D.İİİ.141). Yani Buda'nın temel sorununu çözmek için endişe acı olmadan işbu dalıp hakkında görüş mazi ve müstakbele: "sakın bir kişi canlandırmak geçmiş veya gelecek inşa etmek umutlarını; geçmiş için geride bırakılmış ve ileride ulaşıldı. Bunun yerine ınsight ile baksın halen faaliyet gösteren ve her doğan devlet (paccuppannañca yo dhammaṃ tattha tattha vipassati); ve onu da bildirin emin olun, invincibly, unshakeably. Bugün gayret gösterilmelidir, yarın ölüm gelebilir, kim bilir?" (Bhikkhu Bodhi çeviri. M.İİİ.193).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder