29 Eylül 2013 Pazar

Demokratikleşme paketi Son

Bir ileri, çok-sık sık ihmal özelliği antik felsefe anlayışı, bir yaşam biçimi olarak, Hadot savunuyor, bir dizi idi söylemler betimlemeyi amaçlayan şekil Adaçayı. Adaçayı yaşayan şekillenme oldu bilgelik "insanoğlunun en yüksek etkinlik meşgul olabilir . . . hangi samimiyete bağlı mükemmellik ve erdem ruhun" (WAP 220). Genelinde okullar, Sokrates kendini kabul edildi olmuştur belki de tek canlı örneklendirme böyle bir şekil (onun açıkça agnoia lardan). Pyrrho edildi ve Epikuros da tanınan bu yüksek durumunu kendi okullarında, tıpkı Sextius Cato ve kabul edildi bilgeler tarafından Seneca ve Plotinus tarafından Porfir. Henüz daha önemlidir hayatını belgeleyen tarihsel filozoflar (her ne kadar bu da bir başka antik edebi tür) fikriydi Sage olarak "aşkın norm." Amacı, tarafından picturing böyle rakamlar vermek oldu "idealize edilmiş bir açıklama özelliklerini hayat yolu" denen bir özelliğe sahiptir; her birinin farklı ekoller (WAP 224). Felsefi Adaçayı, tüm eski söylemler ile karakterize bir devlet sürekli iç mutluluk ya da huzur. Bu sayesinde elde edilmiştir minimize bedeni ve diğer hedeflerine ulaşmak ve böylece en tam bağımsızlık (autarcheia) vis-à-vis harici şeyler. Sage bu nedenle bakımını yapma yeteneğine sahip erdemli gidermek ve berraklığı yargı karşısında en ezici tehditler, doğal felaketler için "öfke yaşayan vatandaşların emretmek kötülüğü . . . [ya] karşısında bir tehdit eden zorba" (Horace WAP 223). Farklı eski okullar, bu özelliklere ayırt Adaçayı nonphilosophers yani bu durum şekil "çok yakın olma eğilimindedir Tanrı ya da tanrılara," gibi filozoflar tarafından tasarlanmış. Epicurean tanrılar Tanrısı gibi Aristoteles, Hadot notlar karakte onların huzur ve mükemmel muafiyet tüm sorunlar ve tehlikeler içerir. Epikuros çağırır Adaçayı arkadaşı tanrılar, tanrılar ve dostları şahitlik ettiler. Aristoteles eşittir tefekkür bilge adam ile kendini tefekkür duygusuz mover. Platoncu felsefenin görür tırmanış ve bilgelik içinde aşamalı olarak asimile ilahi (WAP 226-7). Hadot kadar ileri gider öneririz Plotinus ve diğer eski filozoflar "proje" Tanrı figürü, anlayışları temelinde figürünün Adaçayı, bir tür olarak insan modeli fikri ve mükemmellik" (WAP 227-8). Ancak, Hadot vurguluyor özgürlük ilahi Adaçayı endişe itibaren sıradan insan anlamına gelmez Adaçayı yoksun tüm şeyler için endişe diğer insanlarla meşgul. Nitekim, dikkat çekici bir dizi analizleri, Hadot bu savunuyor karşı kayıtsızlık harici eşya (para, şöhret, servet, ofis . . . ) açar Adaçayı farklı ve farkındalık durumuna yükselmiş olan o "durur asla-si olmak tüm zihninde mevcut, asla unutmaz dünya düşünüyor ve eylemleri ile ilgili olarak olmamızı sağlamaktadır . . . " (Bernhard Groethuysen WAP 229). Stoacı Sage kim gerçekleştirmiştir harici şeyler değil o'nun iradesine bağlıdır, örneğin, kabul etmesi istenir bu "indifferents" ile eşit yardımseverlik veya temkin (ünlü amor olması ya da aşk, kader, daha sonra Nietzsche tarafından kabul edilen). "Sage ve Dünya," Hadot analiz eder tuhaf fenomenoloji bu "müstakil, ilgisiz bilinç" ve Lucretius Seneca, hizalama ve modern söylemi ile, düşüncelerini, estetik algı üzerinde, Rousseau'nun ünlü "sansasyon" varlığını Bergson ve felsefi anlayışı algı (PWL 253-6). Algı Sage sürekli görüş eşya ile wonder ilk kez dünyanın görme (PWL 257-8), veya diğerleri gibi şeyleri görmek, yalnızca bir ölüm bilinci kazandırmak ve bu nedenle benzersiz bir tekillik her an ve deneyim ile kendilerine dayatılan (PWL 260).

5. Manevi Uygulamaları

a. Askesis Arzu

İçin Hadot, ünlü, araçların felsefi ulaşmak için öğrenci, "tam tersine bizim yollar her zamanki şeyler bakarak" katlanilmaz Sage edildi ruhsal egzersizler bir dizi. Bu egzersizleri kapsıyor tüm bu uygulamalar hala ile ilişkili felsefi öğretim ve eğitim: okuma, dinleme, diyalog, sorgulama ve araştırma. Ancak, onlar da dahil uygulamalar ele almaya yönelik kasten öğrencinin daha büyük ve yaşam tarzlarını günlük zorlu veya sürekli tekrar: uygulamalarından dikkat (prosoche), meditasyonlar (meletai), memorizations ofdogmata, kendine hakimiyet (enkrateia), tutkular, tedavi, iyi şeyler anmak, görevleri başarı, kayıtsızlık ve ibarelerin doğru şeyler kayıtsız (PWL 84). Hadot bildirdikten onun terimi, ruhsal egzersizler" endişeler oluşturabilir, ilişkilendirerek felsefi uygulamaları ile daha yakından dindarlık çıktıkça daha (Nussbaum 1996, 353-4; Cooper 2010). Hadot kullanılması sıfat "manevi" (ya da bazen "varoluşsal") nitekim yakalamak için hedefliyor ve bu uygulamaların nasıl, adanmışlık gibi dini geleneklerin uygulamalar (6a), hedefleniyor üreten ve reaktive sürekli bir yaşam biçimi ve algılama içinde prokopta, dikkat dağıtıcı rağmen, ayartıcı, ve yaşamın güçlüklerini sevmezler. demokratikleşme paketi  Bu sebeple, yalvarırlar çok daha fazla "akıl tek başına." Onlar da yararlanırlar ve retorik hayal amacıyla "oluşturulması için gerekli kural yaşam için kendimizi en çarpıcı ve somut bir şekilde" amaç ve aktif olarak yeniden alışmakta bedensel tutkular, dürtüleri ve istekleri (örneğin, Alaycı veya Stoacı uygulamaları, perhiz alıştırmak için kullanılır takipçileri için ayı soğuk, ısı, açlık, ve diğer mahrumiyetler) (PWL 85). Bu uygulamalara örnek olarak kullanılan eski okullar bağlamında belirli şekilleri kişilerarası ilişkiler: örneğin, öğrenci arasındaki ilişki ve bir usta, kimin rol oldu rehberlik ve yardım sağlamak için, bir öğrencinin sınav vicdan, tanıtım ve düzeltme yanlış yargılar ve kötü eylemleri ve yürütülmesinde diyalektik kurulan borsalarda temalar.

b. Kasıt ve Kötülüklerin Ölüm

Belki de en iyi bilinen felsefi manevi egzersiz Stoacı pratiği kasıt kötülükleri. Bu uygulamada öğrenciler öğütlenen sunmak için akıllarını, önceden, olası kötülükleri mayıs onlara isabet ders çabalar onların gelecek, böylece sınırlamak için mümkün olan maddeye göre korku, öfke veya üzüntü, bu kötülüklerin gerektiği ortaya çıkar. Galen önerir başında her gün kişileri yargılamak akla aramak için tek yapmaları gereken ders gün öncesinde, yolları öngören bir şeyler ters gider ve belirtilen prensipleri hatırlayarak; onlara yol göstermelidir eylemlerinin; Marcus, benzer şekilde, emreder tahmin kendini her gün o karşılaşacak kıskanç, nankör, zorba, hain, ve bencil erkekler (Med. II.1) Platon'un Sokrates, Phaedo,ünlü konfor arkadaşları tarafından düşündüren felsefe öleceğini nasıl öğreniyor. Alarak bu Platonik deyimi, sembolik olarak daha geniş bir felsefi egzersiz, Hadot vurguluyor tekrarlanan üzerine meditasyon kişinin ölüm ve olası immanence kişinin ölümü, bir manevi egzersiz genelinde uygulanan felsefi okullar. Bu tatbikat değil bir egzersiz morbidite veya yaşamı inkar, çok odaklanmak için bir araç olarak filozof dikkatini "sonsuz değeri" her anında ve eylem hayat (5c). İçinde Stoacı metin, okuduğumuz için ihtiyati tedbir "acele et ve canlı" (Seneca, WAP at 194). Horace ünlü carpe diem gelen Odes benzeri bir şekilde hatırlatıyor. "Hayat tükenir olarak konuşuyorum: bu yüzden kaçırmamak her gün, hibe ve sonraki hiçbir kredi" (PWL 88). "Pratik fizik" (5d), bağlı meditasyon kişinin ölüm böyle egzersizleri reçete de bir yolu olarak ölen kişinin bireyselliğini ve tutkular, yani filozof şeylere bakmayı öğrenir perspektifinden evrensellik ya da nesnellik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder