13 Eylül 2013 Cuma

Ek öğretmen son Dakika

Dalgın deneyimleri başlıca iki tiptir: meditatif dümektedir ya da soyutlamaları jhāna), ve daha yüksek veya doğrudan bilgisi (abhiññā). Altı sınıfı vardır yüksek ya da doğrudan bilgisi: ilki, çeşitli ifade eder dahil olmak üzere, doğaüstü güçlerin ve su üzerinde yürümek havada kalma; bu anlamda bunu çok daha iyi anlaşılmaktadır olarak know-how bilgi türüdür. İkinci yüksek bilgiyi denilen kelimenin tam anlamıyla "ilahi kulak eleman" veya clairaudience. Yüksek bilgiyi üçüncü olarak tercüme genellikle telepati, anlamına gelmesine rağmen sadece bilmek yeteneği temel ruhsal durum değil, başkalarının akıllarını ve okuma düşünceler.

Önümüzdeki üç yüksek bilginin türleri özellikle önemlidir çünkü yaşananların tarafından Buda gece onun aydınlanma ve onlar Budist muadilleri için üçlü bilgi Vedalar. Dördüncü yüksek bilgi retrocognition ya da geçmiş yaşamlar bilgi öngören doğrudan deneyimi olmayan bir yeniden doğuş süreci. Beşincisi ilahi gözü veya basiret; 2013 ek öğretmen ataması kontenjanları diğer bir deyişle, doğrudan bir deneyim süreci karma, ya da metin olarak da dediği gibi, vefatından ve reappearing uyarınca varlıkların onların geçmişte yaptıklarına. Altıncısı bilgi imha lekeler ima eden, dört yüce gerçek deneyimsel bilgi ve özgürleşme süreci.

Bazı alimler yorumlamışlardır Buda'nın vurgu doğrudan deneyim ve doğrulanabilir doğası Budist inanç biçimi olarak radikal ampirizm (Kalupahana 1992)ve mantıksal deneycilik (Jayatilleke 1963). Göre empirist yorumu, Budist inancın her zaman için sonraki eleştirel doğrulama ampirik kanıtlar mevcut. Tüm doktrinler tarafından öğretilen vardır Buda ampirik olarak doğrulanabilir zaman ve emek alır eğer ulaşmak için daha yüksek veya doğrudan bilgisi, olağanüstü olarak yorumlanır sense deneyimi sunuyor. Örneğin üçlü bilgi aydınlanma anlaşılacağı doğrudan bir deneyim süreçlerinin karma, yeniden doğuş ve dört yüce gerçek. Eleştirileri empirist yorumu işaret, en azından yolun başında, Budist inanca dayalı değil her zaman ampirik kanıtlar, amacının olağanüstü bilgiyi doğrulamak için değil doktrinleri karma, yeniden doğuş, dört yüce gerçek ve (Hoffman 1982, 1987).

Olsun ya da olmasın Buda'nın epistemoloji olarak kabul edilebilir ampirist bağlıdır kastettiğimiz, deneycilik deneyim ve. Muhalefet arasındaki rasyonalizm ve ampirizm ve keskin duyular arasındaki ayrım ve sebebi yabancı çalışıyor. Hiçbir yerde Pāli Nikāyas yapar Buda demek başlar ki, tüm bilgi ya da çok eşlilik sense deneyimi sunuyor. Bu anlamda, Buda bir empirist.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder