7 Eylül 2013 Cumartesi

istanbul 2020

3. Feminizm
a. İkinci Cins
Çoğu filozoflar kabul etmektesiniz Beauvoir en büyük katkı onun devrimci felsefesi magnum opus, İkinci Cins. İki cilt olarak yayınlanan 1949 (özet ikiye bölünmüş tek bir metin haline "kitaplar" ingilizce), bu iş hemen buldum hem istekli bir seyirci ve sert eleştirilere. İkinci Cins o kadar tartışmalı ki Vatikan koydum (roman boyunca onunla, Mandalina) Endeksi yasak kitaplar. Zaman İkinci Cins yazıldı, çok az ciddi felsefe tarihinde kadınların feminist bir perspektiften yapılmış oldu. İstisna ile bir avuç kitap, sistematik tedaviler kadının ezilmesi, hem coğrafi hem de modern çağda neredeyse duyulmamış edildi. Çarpıcı olan, genişliği ve araştırma derinliğini merkez anlayışlar, İkinci Cins bu gün hala bir temel felsefe metni, feminizm ve kadın çalışmaları.

Ana tezidir İkinci Cins düşüncesi etrafında dönmektedir o kadın bir ilişki düzenlendi uzun süredir zulüm adam onun sayesinde küme düşme olmak için insanın "Başka." Anlaşma ile Hegelci ve Sartrean felsefe, Beauvoir bulur ki, kendi ihtiyaçlarını tanımlamak üzere, ötekilik kendisi gibi bir konu; kategori, ötekilik, bu istanbul 2020 tanıtım filmi nedenle, anayasa'da gerekli öz olarak bir öz. Ancak, hareketi kendini anlama yoluyla alterity karşılıklı olması gerekiyordu ki, kendi içinde sık sık olduğu gibi çok objektif olan diğer öz olarak nesneleştiren. Ne Beauvoir onu keşfeder çok yönlü soruşturma kadının durumdan kadın sürekli olarak tanımlanan Diğer tarafından adam rolünde Kendini. Olarak Beauvoir onu açıklar Giriş, kadın "ın, tesadüfi, önemsiz olarak değerlendirirdi, aksine önemlidir. O Konu, o Mutlak-o Başka." Buna ek olarak, Beauvoir insan varlığı olduğunu savunuyor arasındaki karşılıklı etkileşime belirsiz bir aşkınlık ve immanence, henüz erkek ile ayrıcalıklı olmuştur aşkınlık ifade eden projelerle, oysa kadınların zorla edilmiştir tekrarlayan hayatı ve yaratıcılıktan immanence. Beauvoir böylece öneriyor araştırmak için nasıl bu radikal eşitsiz ilişki ortaya çıkmıştır hangi yapıların yanı sıra, tutum ve varsayımlarımız sosyal güç sürdürecek.

Çalışma iki ana teması ayrılmıştır. İlk araştıran kitap "Gerçekler ve Mitler" kadınlar hakkında bir çok farklı açılardan da dahil olmak üzere biyolojik-bilimsel, psikanalitik, maddeci, tarihsel, edebi ve antropolojik. İçinde bu ilaçların her biri, Beauvoir dikkatli olduğunu iddia etmek kadar hiçbiri açıklamak için yeterli kadının tanımı olarak erkeğin ya da onu Diğer baskının sonucu. Ancak, bunlardan her biri katkıda kadının genel durumun Diğer cinsten. Örneğin, onun tartışma biyoloji ve tarih, o notlar, kadınların bazı olaylar var gibi hamilelik, emzirme ve mensturasyon yabancı olan deneyim ve erkek katkı sağlayacak kadınların durumuna belirgin bir fark. Ancak, bu fizyolojik olaylar hiçbir şekilde doğrudan neden kadın adamın alt çünkü biyoloji ve geçmişi değil sadece "gerçekler" tarafsız bir gözlemci, ama her zaman bünyesine giren ve yorumlanan bir durum. Ayrıca, o bilir ki psikanaliz ve tarihsel materyalizm katkı muazzam bir anlayış içine cinsel, ailevi ve maddi yaşamında kadın, ancak başarısız hesap için bütün resmi. Durumunda psikanaliz, bu engeller gerçeklik durumunda seçim ve tarihsel materyalizm, onu dikkate almayı ihmal varoluşsal önemi olayları azaltır maddi koşulları.

En zengin felsefi tartışma Kitap geliyor ben Beauvoir değerlendirilmesi ve analizi mitler. Orada o şekilde ele almaktadır önceki analizleri (biyolojik, tarihi, psikanalitik, vb.) oluşturulmasına katkıda bulunulması mit "Ebedi Kadınsı." Bu paradigmatik efsane hukukunu oluşturan birden fazla mitleri altındaki kadın (böyle efsanesini annesi, meryem ana, vatan, tabiat, vb.) girişimleri kadını yakalamak için imkansız bir ideal inkar ederek durumu bireysellik ve her çeşit kadın. Aslında, ezeli ve Ebedi olan ideal bir set Kadınsı kurar imkansız bir beklenti olduğundan farklı tezahürlerine miti olarak görünür kadınlık çelişkili iki katına çıkardı. Örneğin, tarihin bize gösterdiği için o kadar çok temsilcimiz anne olarak saygın guardian yaşam, orada çok tasvirleri olarak onu nefret ölüm habercisi. Çelişkinin adam doğmuş sahip olduğunu hissettiğinde ve ölmek zorunda alır projekte eden anne kabahati her ikisi için de. Böylece kadın olarak anne hem sevilen ve nefret edilen ve bireysel anneler, umutsuzca yakalandı çelişkidir. Bu iki katına operasyon ve çelişkili görünen tüm kadınsı mitler, böylece giderek kadınları haksız yük almak ve sorumlu bir varlıktır.

Kitap II başlar Beauvoir ile onaylama işlemi en ünlü, "Bir dünyaya değil, daha ziyade olur, bir kadın." Bu, Beauvoir yok etmek anlamına gelir özcülük iddia eden kadın doğarlar "kadınsı" (göre kültür ve zaman ne olursa olsun, bunu belirlemek için) ama daha ziyade üretilmiş gibi sosyal telkin. Gibi geniş bir kullanımı hesaplar ve gözlemler, ilk bölümü Kitap II izleri eğitimi bu kadının çocukluk, ergenlik ve onun sayesinde sonunda ona, deneyimlerini ve lezbiyenlik cinsel ilişkiye başlama (eğer o herhangi). Her aşamada, Beauvoir verilmektedir kadınlar iddialarından vazgeçmek zorunda kalır ve aşkınlık otantik öznellik tarafından giderek daha sıkı kabulü "pasif" ve "yabancılaşmış" insanın rolü "aktif" ve "öznel" talep ediyor. Kadının pasiflik ve yabancılaşma araştırdı sonra ne Beauvoir onun hakkı "Durum" ve onu "Gerekçeler." Beauvoir çalışmaları rollerini bir eş, anne ve fahişe kadın nasıl göstermek için, bunun yerine aşmanın çalışma ve yaratıcılık yoluyla, zorla monoton varlıktır çocuk sahibi olma otlatırken evi olma ve cinsel kaplarda erkek libido.

Çünkü o korur varoluşçu inanç, " mutlak ontolojik özgürlüğü her ne olursa olsun mevcut seks, Beauvoir asla iddia adam yok etmeyi başarmıştır kadının özgürlük veya dönüm aslında onun içine bir "nesne" ile ilgili olarak onun öznellik. O bir aşkın kalır ona rağmen özgürlük nesneleştirilmesi, yabancılaşma ve baskıya karşı çıkar.

Her ne kadar biz kesinlikle iddia edemezler olarak kadının rolü diğeri ise onun suçu, biz de diyemem ki o her zaman onu tamamen suçsuz boyunduruk. Olarak ele alınmıştır tartışma Etik Belirsizlik, Beauvoir çok olası olduğunu inanıyor tutumları burada kötü niyet varlık'ta kaçar onun içine sorumluluk prefabrik değerler ve inançlar. Yaşayan pek çok kadın ataerkil kültür suçlu olduklarını, aynı eylem ve böylece bazı yönlerden complicitous kendi boyun eğdirme çünkü görünüşteki faydalar getirebilir yanı sıra mühlet sorumluluk vaat ediyor. Beauvoir anlatılır üç belirli asılsız tutumları, kadın-erkek eşitliği gizle kendi özgürlüğünün: "Narsist," "The Woman in Love" ve "Mistik" dedi. Bütün bu tutumlar, kadın inkar orijinal itme kızararak içine dalarak nesne; bu durumlarda ilk, nesnenin kendisi, ikinci, ve üçüncü onun sevgili, mutlak ya da Tanrı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder