28 Eylül 2013 Cumartesi

Kurban bayramı son dakika

Hadot sık sık vurguladı kendi anlayışını yaşam biçimi olarak felsefe, uzun zaman önce bu fikri moda oldu, dışında ortaya çıkan bilimsel ağırlaşan sıradışı eski felsefi edebi formları yazı (bkz : 2). Hadot vurguladı hiçbir şekilde engellendi ya da istiyordu önemsiz için, "olağanüstü yetenek antik filozoflar geliştirmek konusunda kuramsal düşünceye en ince teorisinin sorunlarının bilgi, mantık, ya da fizik." Yine de, eğer modern okuyucuları için nasıl anlamak bu teorik yansıması olduğunu iletti kaybolmamış eski yazıları Hadot savundu okuyucular benimsemeye mecbur bir perspektif "tekabül eden farklı fikir var ve insanlar genellikle felsefe" (3 WAP).


Göre Hadot olarak konumunu geliştirilen İlkçağ Felsefesi nedir?, felsefi söylem üzellikle içinde yer alacak daha geniş bir felsefe anlayışı olarak felsefe gören içeren mutlaka bir tür varoluşsal seçim veya bağlılık belirli bir şekilde yaşayan bir kişinin bütün hayatı. Göre Hadot, eski bir halini aldı Platonist, Aristoteles, ya da Soğukkanlı bir şekilde daha fazla karşılaştırılabilir yirmi birinci yüzyılda dini anlayış dönüşüm şekilde yerine herhangi bir lisans ya da yüksek lisans öğrencisi kabul etmek için seçer ve teşvik, örneğin, teorik bakış açılarını Nietzsche, Badiou, Davidson, veya Quine. Hadot olarak değinir özellikle çarpıcı bir örneği durumunda Polemo, daha sonra Akademi başkanı, o zaman ve orada kim karar verdi mantıki ve felsefi kurban bayramı ne zaman Platonik bıos edildikten sonra cesaret, arkadaşları tarafından üzerine konuşmalar dinlemek için Xenocrates sarhoş bir gece sonra sefahat (WAP 98) " bu tür davalarda müdahil oldu değildi sadece öğrencinin entelektüel rıza entelektüel bir doktrin veya "-izm" tamamen izolasyonu daha az veya daha fazla öğrencinin daha geniş yaşam. Bunun yerine bir özelliği felsefe yazıları değişik okullar arasında bir oldu bazen yakıcı eleştirileri erkeklerin iddia ettiği bazı öğretiler ya da rafine bir konuşma şekli " . . . ama kendilerini yalanlamak yürütülmesinde kendi hayatlarını." Olarak yazıyor Hadot WAP Göre , "Stoacı Epiktetos, [gibi insan] sanat hakkında konuşmak insan gibi yaşamak, insan gibi yaşamak yerine kendilerini . . . Seneca gibi koydum getirirler gerçek bilgelik sevgisi (philosophia) içine sevgi sözcükleri (philologia)." Geleneksel olarak, geliştiren insanlar görünüşe göre bir felsefi söylem olmadan hayatlarını yaşamaya çalışan uyarınca bu söylem, kendi söylem kaynaklanan onların yaşam deneyimi, deniyordu sofistler (WAP 174).


Hadot savunuyor; bu ışık antik felsefe yazıları her zaman olmalıdır konum ilişkisi varoluşsal bir seçim belirli karakterize yaşam modu farklı antik felsefeler (4b; WAP 3). Bu ihtiyacı yeterince açık bir şekilde görülebilir dikkate alınarak farklı türler veya dil oyunları, antik felsefe yazıları ve özel olduğunu belirterek bu dahil yazılan mektuplarda bireysel olarak öğrencilere' endişeleri (Seneca, Epikuros); meditasyonlar ya hypomnemata (bellek aıds), ele öğrenci tarafından kendisi (Marcus Aurelius örneğinde olduğu gibi) (5a); consolations ve zorluklara kaybına karşı (Boethius, Seneca); özverili çalışmaları istasyonları, dünyevi hayat (Evlilik [Cleanthes], Eğlence [Seneca]); filozofların biyografileri (Ksenephon, Diogenes Laertius); çalışır ve enjoining özel pratik davranış (Sadece İlişkilerinde [Epikuros], Erkekler Arasında nasıl yaşıyor [Diogenes]). Ama WAP, Hadot belirtir belli şekillerde bir dizi felsefi yazıları ilkçağ felsefesi ile ilgilidir, beyne belirli bazı seçimi manière de vivre. İlk, felsefi söylem özel şeyler yapmak amacı ile kelimeler, ilgili bunları okuyacak olanlar. Felsefi söylem, Hadot sözlerini, "ayrıcalıklı bir çalisabilecegi filozof kendisi ve başkaları üzerine hareket edebilir: çünkü, eğer o ifadesidir varoluşsal seçeneği kişinin atamıyor o, söylem her zaman vardır, doğrudan veya dolaylı olarak, bir işlevi olan biçimlendirici, eğitici, psychagogic, ve tedavi" (WAP 176). Hadot bazen cıtes bu bağlamda Epikuros' gerekçesini peşinde teorik fizik: rahatlatmayı ölümsüzlere karşı korku ölüm ile ilgili hayallere ve bizim aktif, müdahaleci tanrılar. Ancak burada da Hadot streslerini (bkz : 2) üzerinde konuşulan, dialogic vakfı ve modeli birçok eski yazıları geçerlidir. Olarak söz ederken, doğrudan belirli bir birey, yani eski felsefi söylem "daima amaçlanan bir etki yaratmak için, bir habitus içinde ruh, provoke etmek veya dönüşümü öz," onun muhatabı. (loc cit.- İkinci olarak, bir bakıma daha yakın olma eğilimindedir felsefenin ne yandaşı bugün, felsefi söylem inşaat dahil daha fazla veya daha az resmiyet sistemleri-oldu ama bu haklı çıkarmak ve açıklamak üzere farklı okullarda' farklı anlayışları iyi bir hayat. Hangisi okulun felsefi iyi bir hayat anlayışı seçilir, Hadot açıklıyor, "gerekli olacaktır boşa varsayımlarımız, etkileri ve sonuçları her tutum büyük bir hassasiyetle" (WAP 175). Bu esasa göre, öncelikli olarak pratik antik farklı okullar kendi geliştirdiği, her teknik diller, metafizik anlayışları kozmos içinde insanlığın yerine, ahlaki öğretilerin hamsi diğerleri ile ilişkisi, doktrinler ve epistemolojik kuralları hakkında doğru akıl yürütme ve bağımsız değişken (WAP 176). Karakteristik olarak, Hadot vurguluyor hatta daha sonra tefsir systematizations, risaleler ve yoğun özetleri doktrini daha sonra ortaya çıkan antik değişimlerine bağlı oldukları ile ilişkili kurmaya çalışıyorlar öğrenciler belli bir şekilde yaşamış. Mümkün bunun için, öğrenciler (prokopta) mümkün olması gerekir aramak için her zaman akla anahtar okulun emirleri, özellikle karşılaştıklarında veya baştan hayatlarında zorluklar. Böyle bir zamanında hatırladığı bir yaşam kurallarına kazanmaktaydı alarak bu systematizations özetleri ve yazılı olarak kullanılabilir hypomnemata (WAP 176-7).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder