24 Ekim 2013 Perşembe

Güneşi Beklerken 17 Son Dakika Haber

Tartıştık bu acının nedeni cehalet ve sasāra ve o zaman bu kaldırılır tarafından ayrımcılık, kurtuluş kapsamına girer. Çekirdek projesi Sūtras o halde, bunu gerçekleştirmek için nasıl anahat. İkinci bölüm,kriyā yoga adanmıştır , bu etkiyi featuring sekiz azaları yoga, yani ulaşma aracı ayrımcı muhakeme. Sekiz : kol ve bacaklarda bulunur: yamas, çekimser; niyamas, görenekleri; āsana, duruş; prāāyāma, nefes kontrolü; pratyahāra kopuşu duyular; dharaa, konsantrasyon, dhyana, meditasyon ve samādhi, emme.

Bu yamas : olmayan-şiddet, doğruluk; refrainment çalmalarını; bekarlık; vazgeçme ve [gereksiz] emniyettir. Bunlardan ilki, ahi, şiddet içermeyen, yama saydı tarafından yorumcuların Patañjali özel ilgi, gerçekten, kökü olarak diğer yamas. Patañjali hedefliyor ahi ve onu geliştirmek. Ahi olarak tanımlanır yaralandı hiçbir canlıyı istediği zaman istediği yerde. Hakikat, ikinci yama olarak belirlenmiş olup , bir kişinin sözleri ve düşünceleri kesin yazışmalar olmak gerçektir. "Refrainment çalmalarını", üçüncü yama olarak açıklanmıştır almayan başkalarına ait olan şeyleri değil, hatta bunu yapmak güneşi beklerken 17. bölüm fragmanı arzusu barındıran. Bekarlık, cinsel organları kontrol, daha rafine bir tanım olarak görmeye değil, konuşma ile kucaklaşan veya başka bir şekilde karşı cinsten üyeleri ile etkileşim arzu nesnesi olarak. Vazgeçişi mülkiyetten kaynaklanan sorunları görmek için yeteneğidir elde edilmesi, muhafaza ve imha şeyler, çünkü bu sadece kışkırtmak ve yaralanma eki. Bu yamas kabul edilen büyük yemini. Onlar tarafından muaf değil bir sınıf, yer, zaman veya durum. Evrensel olan şeyler bunlar.

Bu niyamas, ibadetlerinde vardır: temizlik, memnuniyet, kemer sıkma çalışma [kutsal], Allah'a bağlılık ve. Temizlik dış ve iç; eski ilgilidir vücut, arındırıcı ve ahiret zihin tüm kirleticilerden (kıskançlık, gurur, kibir, kin ve eki.) "Memnuniyet" santobir ikinci niyama, ilgisizliği olarak tezahür eder biriken fazla kişinin acil ihtiyaçlarını hayat. "Kemer sıkma" tapas, tolere edebilme, yemek ve içmek için bir dürtü olarak dürtü için ikiliklerin hayat - sıcak ve soğuk, vb., önlemek için konuşmak yararsız ve gerçekleştirmek için oruç tutar. "Çalışması" svādhyāya ifade eder okuma mukaddes kitaplarda konu olan kurtuluş, tekrarı da kapsayan, om hece. Son maddeye Patañjali listesinde, "Allah'a bağlılık," śvara-praidhāna, içerir sunan tüm kişinin faaliyetlerinin için śvara, "orijinal öğretmen," (YS İ.26), koruma isteği olmadan meyve. Bu son niyama ele alınacaktır bölümünde daha fazla aldırmadım.

Saygılarımızla üçüncü uzuv Yoga, terim "āsana" pek eski metinler bulundu dışında vesilesiyle anlamında bir "koltuk." Ancak Yoga tipik olarak bütünüyle anlamış olarak takdim āsana, fiziksel duruş, popüler temsilleri terimi batı'da, bu aslında yalnızca üçüncü uzuv Yoga, veya hedef, bir son değil, kendini allah'a. Nitekim, verilen adadığı 20 sūtras için yamas ve niyamas, Patañjali nispeten daha az söylemek hakkındaāsana, bize bırakarak sadece üç ile sūtras konuya oluşan toplam dokuz sözcük -% 1'den az bir metin.

Vyāsa, ana yorumcu olarak biliyordu aralığı āsanas 5th yüzyıl C.E. (listeleme 12 arkasından "vb." düşündüren iyi bilinen bir geleneği çeşitleri). Yine de, esasen, bir duruş ekstremite gerçek amaç Yoga ölçüde olanak sağlamasıdır meditatör oturup "kararlılıkla," sthira ve "konforlu," sukha, meditasyon için. Gerçekten de belirtildiği gibi, āsana aslında anlamı "koltuk." Mesele şu ki yoga duruşlar vardır sadece yararlı oldukları ölçüde kolaylaştırmak aklı bütünüyle tespit eğitim vücut tarafından değil, bir kaynak dağılmasına izin vermemelisiniz. Prāāyāma, nefes kontrolü, oluşur yönetmeliği, gelen ve giden nefesler. Olarak tanımlanmıştır harici, dahili ve hareketleri ölçülü [nefes], hangi ince çekilir ve uygun yer, zaman ve numarası. Pratyāhāra,, beşinci kol olarak tanımlanır çekilme anlamda nesneler.

Bu işlem aşamaları birbirini içselleştirilmesi görülen bu ilk beş kol ve bacaklar, daha sonra kalan boyunca devam eder üç hastalıklara sebep olmaktadır. Bu beşinci kol, dhāraa, konsantrasyon içerir sabitleme zihin üzerinde tek bir yerde. Ancak Patañjali izin veren herhangi bir nesne olarak kullanılabilir aklın destek dhāraa, teistik meditasyon comes highly recommended (Teizm ile ilgili bölüme bakınız). Yedinci uzuv, meditasyon, tek pointedness aklın üzerinde bir görüntü. Daha spesifik olarak, bu sürekli akış oluşur aynı düşünce ya da cismin görüntüsü meditasyon, herhangi bir avunma olmadan başka bir düşünce. Zaman cismin görüntüsü meditasyon "akar" kesintisiz akılda derdin mi insan zihninin o nesne üzerine odaklanmanın olmadan başka bir oyalama, yedinci uzuv Yoga, dhyana, elde edilmiştir. Altıncı ve yedinci azaları Yoga yanı sıra, sekizinci sırada değil farklı uygulamaları ile olduğu gibi önceki beş bacaklarda, ancak aynı uygulamanın bir devamı ve derinleşmesi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder