30 Ekim 2013 Çarşamba

30 bin koruma son dakika

Yoga okulu kabul eder üç kaynaktan bilgi alma, pramābir, geçerli olarak (YS I.7)uyarınca Sāṁkhya geleneği. İlk duyu algı, pratyākbir, yerleştirilen listesinde ilk pramāolarak çünkü diğer pramāolarakolarak atanabilir. Vyāsa tanımlar duyu-algı olarak devlet olma veya zihin durumunun, vttı, hangi kavramış olmak hem özel (viśebir) ve genel (sāmānya) niteliği harici bir nesne değerlendirmeler aşağıda verilmektedir. Bu anlayışı tarafından gerçekleştirilir citta karşılaşma bir anlamda nesne ve duyular aracılığıyla bir izlenim oluşturan bu nesne, bir vttı. Daha spesifik olarak, tāmasic doğa duyu nesneleri aklın üzerine kendilerini baskı, ve daha sonra aydınlatmalı aklın zihninde sāttvic doğa. Nedeniyle saran zihin, purubir ya da öz, sonra bilincine varır bu zihinsel izlenim, sanki kendi içinde cereyan, ayırt edilemez kendisi. Gerçekte, izlenim üzerine baskılı citta, zihin, bilinç tarafından istila olduğunu ama bunun için harici.

İkinci pramābir, kaynak alma geçerli bilgi anumāna, çıkarım (mantık), 30 bin koruma memuru varsayım olarak tanımlanan bir maddenin belirli bir kategori hisseleri ile aynı niteliklere aynı kategoride bulunan diğer nesneler; bu özelliklerden değildir tarafından paylaşılan nesneler farklı kategorilerde. Yoga kabul eder Nyāya ilkeleri burada.


Son olarak, agama, "sözlü ifadesinde," üçüncü geçerli bilginin kaynağı tarafından kabul Patañjali, doğru bilgi aktarılmasını kelimeler vasıtasıyla tarafından "güvenilir" algılanan kişi veya olayla bir nesnenin varlığı, yok etmek için kimse. "Güvenilir" birisi olamaz, deyimleri, çelişki vardır duyu organları ile uygun bir çalışma uygun, dış çevre ve güvenilir olduğu ve şefkatli ve kusurlarından arınmış gibi yanılsama, tembellik, aldatmaca, donuk wittedness ve benzeri. Sözlerini böyle güvenilir bir otorite girin ve kulak görüntüyü oluşturur, vttı, dinleyenin zihninde karşılık gelen vttı deneyimli tarafından güvenilir kişi. Alan kişi bu şekilde bilgi vardır ne şahsen ne de deneyimli olayla bilginin nesnesinin varlığı, fakat geçerli bilgi nesnenin yine de elde, kaynak ayıran iki birikimini daha önce tartışıldı.


Dönen en önemli episteme, algı, dikkat etmek gerekir; yani bir farklı türleri vardır pratyakbir: yorumkhya KārikāYuktidīpikā konuşuyor yoga algı yanı sıra duyusal algı (38.2). Nitekim, bundan birkaç okullar arasında bir ayrım yapmak aparapratyakbir, geleneksel algı ve parapratyakbir, supernormal algı olarak veya, khya Sūtras koydum, dış algı, bahya-pratyakbir, iç ve algı abahya pratyakbir(İ.90). Algı ilgi Yoga ikincisi, bir supernormal doğa. Ama bile üzerinizde her şeyi bilme iddiaları olan bir karşılaşmaların metin içerisinde ilgili olarak sadece tabelalarını deneyimleri bu yogī karşılaşma olacak Yoga yolunu olarak değil, iman maddeleri.


Dönen terim viśebir"soğukkanlılığını" veya "özgüllük," terim en iyi anlaşılır aksine "sāmānya," ifade eden bir nesnenin genel kategorisi. Düşünelim bir "inek" veya standart madde örneklemek için kullanılan genel bir nesne felsefi commentarial söylem, bir "pot." Kelime "inek" terimi genel bir kategori büyükbaş yaratık ile meme yapısı ve boynuzlu, süt veren ve git "moo"; ve "pot" için yuvarlakça bir konteyner genellikle kilden yapılmış (Hindistan) tutan sıvı ya da diğer maddeler. Olmasına rağmen, dünyada milyonlarca inek, ve her biri diğerinden ayrı, tek tek ve benzersiz bir şekilde dönem "inek" şık özellik değildir veya ayırt başka bir inek. Bu genel bir terim olan tüm bir kategori yaratıklar. Aynı şekilde dönem "pot." Dönem sāmānya, ifade eder daha sonra cins, tür veya bir şey genel kategorisi; gibi terimler "inek" ve "pot," gerçekten de insan tüm kelimeler konuşma, sadece nesnelere bakın açısından genel özellikleri.Viśebir buna karşılık ne particularizes ultimate varlıkları birbirinden ve sonuçta bir atom başka bir (sınırlandırma özelliği bir atom, pozitif yüklü hale benzersiz bir bireye özgü, farklı herhangi bir diğer atom).


Yoga göre, bu üç tür bilgiden geleneksel olarak kabul edilen tüm ilgili bilgi sağlayamaz çünkü sınırlı "incelikler" ya da özellikleri bulunmaktadır. Sözlü tanıklık bağlıdır kelimeler, kelimeler ve, gibi "inek" sadece işaret inek genel bir üyesi olarak sınıf aynı şeyleri söyleyebiliriz; yani "gibi bir şey var bir inek alanında," biz sadece gerçekten hakkında bilgi veren inek, bir türün bir üyesi olarak değil, ilgili hususlarda değiliz taşıma özellikleriyle ilgili kesin bilgiler özellikle bireyin inek söz konusu.

Birlikte tam olarak aynı doğrultuda, çıkarsama, ayrıca, fırsatlar sadece genellemeler ile (ve aslında bağımlı algı ilk etapta). Olarak için deneysel anlamda algı, bu doğrudur, müfessir demek, baktığımızda belirli bir inek veya pota we might be able to pick up ayıran bazı karakteristik özellikle inek ya da tencereye önümüzde inek ve diğer tencere - belki de bu inek vardır odd cilt rengi ya da pot garip bir şekli. Ama geleneksel anlamda algı, diyor Vyāsa, hakkında bize bilgi sağlayamaz kesin olarak belirli veya ince doğa - nesnenin kendi örneğin atomik bileşim, ne de hakkında ya da gizli nesneleri uzak aralığı dışında duyuların.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder